Win7 via USBstick op MB Air met Yosemite nog optie?

Hallo,

Ik wil mijn MB Air van eind 2010 voorzien van Win7 (vanwege een paar zeer specifieke windows-apps) via bootcamp. Heb geen USB-Superdrive en heb gezocht naar workaround. De paar handleidingen op internet betreffen oudere versies van OSX en bij de handleiding van REFind staan wat waarschuwingen m.b.t. Yosemite en deze utility. Is er iemand die al met succes Windows heeft geïnstalleerd van een USB-stick en 10.10? En zo ja, hoe is dat gelopen?

Dank alvast!

Ik weet dat het voor een Mac Mini vanaf Lion mogelijk is om Windows ook te installeren op configuraties zonder een optisch station. Daar gebruik je dan een USB stick voor en je hebt een .ISO van een originele windows-schijf nodig. Als je de Boot Camp installatie-assistent startte, werd de USB stick op de juiste manier voorzien van de benodigde Windows-installatiebestanden en wordt daarna Windows vanaf de USB-stick geïnstalleerd. Uiteraard kan ik niet zeggen in hoeverre dit nog hetzelfde werkt in Yosemite, maar aangezien het een door Apple zelf geboden optie betreft, kan ik me niet voorstellen dat dit niet meer zou werken… Helaas ben ik niet op de hoogte van externe tools die je hierbij kunnen helpen…

Of via je SD kaart?
Ben benieuwd wat er kan.