Windhoos en airport

Ik heb geprobeerd om met de zoekmasjien een antwoord te krijgen op mijn nog komende vraag maar ik kreeg 1785 antwoorden. Dus als deze vraag al is gesteld, sorry. Ik kreeg vandaag van mijn bedrijf een baksteen. Na nadere inspectie bleek het een soort van laptop te zijn. Een echte HP Compaq 9000 met 2 GB hz en nog wat gedoe zoals windeloos 2000. Thuis wil ik kijken of ik de baksteen op mijn Airport Extreme kan aansluiten. Ik heb een soort platte kroket erbij gekregen die ik in een gleuf moet persen. Dat schijnt een soort draadloos baksel te zijn. Heeft iemand ervaring met dit fenomeen?

Als die platte kroket een draadloos netwerkkaartje is dan moet het werken in combinatie met je airport basisstation. Wel moet je eerst de drivers installeren.

Haal ik die drivers op bij de fabrikant van die kroket? Ja ja, het lijkt mij wel maar toch maar voor de zekerheid. Het is nu voor het eerst in mijn 15 jarige computerleven dat ik een windows ding heb, ik word er een beetje onzeker van, alles drie maal bevestigen en de favorite woorden die ik steeds krijg is ...please wait. In ieder geval dank voor je antwoord.

Ja je hebt een driver nodig om die kaart te laten werken met de windoos, het is niet als de mac.ER zijn daar windoos driversites voor.Met Google te vinden. Verder bestaat er btw ook een programma Freebase, daarmee kun je vanaf de pC een basestation configureren.Of het met extreem gaat werken hangt af of van je kaart.

Als je weet wie de fabrikant van het draadloze netwerkkaartje is, kun je op die site waarschijnlijk de drivers downloaden en daarna installeren. het kan zijn dat windows XP de kaart meteen herkent en je geen drivers hoeft te installeren. Ik heb denk ik ook nog wel ergens een handleiding hoe je onder windows XP een draadloze netwerk kaart configureert.