Window snapshot verkeerd om!

Ik heb een tweede scherm aan mijn iBook hangen, wat er direct boven staat. In de beeldscherm preferences heb ik dat ook netjes zo aangegeven. Als ik een beetje aan het surfen ben trek ik Safari uit over beide schermen, lekker veel in beeld.

Wanneer ik een standaard schermdump maak (Shift-Appeltje-3) krijg ik een PDF met twee pagina’s die ook netjes in de juiste volgorde onder elkaar komen te staan:

[img:8e7da6d78e]http://iruben.com/albums/showpic.php?image_id=330[/img:8e7da6d78e]
[img:8e7da6d78e]http://iruben.com/albums/showpic.php?image_id=329[/img:8e7da6d78e]

Wanneer ik echter een snapshot wil maken van alleen het Safari venster (Shift-Appeltje-4 en dan spatie) krijg ik één PDF waarin de schermen precies verkeerd om staan:

[img:8e7da6d78e]http://iruben.com/albums/showpic.php?image_id=328[/img:8e7da6d78e]

Ik heb al van alles geprobeerd om dit goed te krijgen; van het opzettelijk verkeerd om configureren van de schermen totaan pogingen om “Grab” te hacken. Het resultaat blijft echter verkeerd om… Wie weet een oplossing voor dit vreemde probleem, anders dan de foute snapshot in photoshop gaan zitten bewerken??

Of ie nou fout is of niet: Hij 's wel heel goed!

Mag ik aannemen dat je ook hebt gekeken naar welk van de twee het opstartscherm is, dus ongeacht waar je je menu’s hebt staan, met welk scherm start ie op?

't is maar een long shot, maar anders weet ik het ook niet.

Erik

[quote:53b47addae="Erik Koldenhof"]...met welk scherm start ie op?[/quote:53b47addae]

Hij start (uiteraard) op met het scherm van de iBook zelf, da’s in mijn opstelling dus het onderste scherm. Dit maakt echter niet veel uit (zou niet eens weten hoe ik 'm met het externe scherm zou moeten laten starten), want ik heb ook al eens aangegeven dat het scherm dat in werkelijkheid boven staat er onder zou staan. Daarna Safari opgerekt. Toen had ik dus voor mij de boel helemaal verkeerd (bovenste helft van Safari onder en de onderste helft erboven) in de hoop dat de schermdump dan precies goed zou zijn, maar helaas, nog steeds verkeerd om.

Bij het dumpen van een venster middels Shift-Appeltje-4 en dan spatie doet 'ie gewoon resoluut de onderste helft van het venster eerst en daarna pas de bovenkant, ongeacht hoe je de scherm hebt geconfigureert.

Dan houdt het direct voor mij op.

Toch blijf ik 'm mooi vinden, sorry.

Erik

die shots zijn geen goede reclame! haha macfreak.org

[quote:8ae399dc51="appeltje"]die shots zijn geen goede reclame! haha macfreak.org[/quote:8ae399dc51]

??? U bent een beetje in de war? :lol: Waar zie jij MacFreak.org???

ach laat maar hijs oostindisch blind :wink:

Nog een 'long-shot': in welk gedeelte klik je met het cameraatje? Heb je geprobeerd dit te wisselen?

Hmm, je gebruikt vast 'Grab'. Heb je geprobeerd met Appel - shift - vier - spatie een screenshot te nemen van het venster? Met mijn twee schermen (weliswaar links - rechts) zet hij de 'hoofd' monitor op het eerste blad...

Lukt het, zonder Grab?

[quote:d31ee87121="tiny"]Lukt het, zonder Grab?[/quote:d31ee87121]

Ik zal het eens proberen. Door mijn regelmatige Kernel Panics van de laatste tijd raak ik nogal eens mijn ongelezen topics in het forum kwijt, vandaar dat ik geen reaktie had gegeven. Het tweede scherm hangt momenteel even aan een oude Wintendo waar ik een “headless” PC van ga maken voor Audio Streaming, iets waar de Apple ook gewoon regelrecht KUT support voor geeft. Wellicht is dit de eerste van een reeks nieuwe Wintendo’s, want ik schijt momenteel ook weer behoorlijk van Mac OS X. :x

Maar als ik het tweede scherm weer beschikbaar heb ga ik het meteen even proberen!

Hee vriend, doe je ff rustig over de Mac en OS X en zo? Anders kan ik straks niet slapen :P

Ik was één van die gasten die tot het ziekelijke aan toe de Mac steunt, weet je nog? :wink:

Maaruh, we horen het wel weer van je.

Bij draait OS X trouwens als een tierelier :mrgreen:

Nou, na een verse installatie is alles nog steeds verkeerd om, en nee, ik gebruik geen "Grab" maar gewoon dat Shift-Appeltje-4 spatie. Daarna even in de previes exporteren als JPG.

Het het ook geprobeert met SnapNDrag, maar die pakt maar 1 scherm. Maakt niet uit waar ik klik of wat ik doe, maar het blijft verkeerd om staan… eigenaardig toch?