Windows 7: 32- of 64-bit?

Als ik Windows 7 naast Snow Leopard wil draaien, zowel met Boot Camp als VMWare, is het dan handiger om de 32-bit of de 64-bit versie te nemen?

Ik ga Windows 7 vooral gebruiken voor gaming, aangezien er niet zoveel voor de mac uit is…

Alvast bedankt.

32-bit versie nemen. Je hebt namelijk kans dat niet alles werkt op een 64-bit systeem omdat veel drivers er niet voor zijn.

Boot Camp heeft bijvoorbeeld geen 64-bit drivers, dus dan kan je beter 32-bit nemen. Ook omdat alle spellen vaak 32-bit geschreven zijn.

Zie [url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=152266]Voordelen van Windows 7 64bit t.o.v. Windows 7 32bit[/url].

[quote:db7ab06fe0="me.com"]Boot Camp heeft bijvoorbeeld geen 64-bit drivers, dus dan kan je beter 32-bit nemen. Ook omdat alle spellen vaak 32-bit geschreven zijn.[/quote:db7ab06fe0]

Klopt niet helemaal.

Ik draai op dit moment met Windows 7 64 bit onder BootCamp (Snow Leopard) en alles werkt gewoon. Drivers staan op de SL dvd.

EDIT: Of je 64 bit moet gaan draaien voor games… hmmm… als je 4 GB ram hebt, kan je het overwegen.

Serieus? Ik heb hetzelfde met Windows XP en Vista 64-bit geprobeerd, maar Boot Camp zegt dan dat 64-bit niet ondersteund wordt. Hmm vreemd.

Ja serieus...

Alleen mijn BT Mighty Mouse werkt niet naar behoren, hiervoor gebruik ik een Logitech muis en dat werkt perfect.

Hmm dan ga ik het ook maar eens proberen met de 64-bit versie van Windows. Bedankt voor je reactie!

op de sl dvd staan inderdaad drivers voor 64bit.

maar let op dit is niet voor alle systemen het geval, mijn unibody macbook pro draait 64 bit drivers vanaf de sl dvd.

maar mijn imac 24" kreeg ik de melding dat 64 bit niet werd ondersteund

Ah dus dat was het waarom hij niet werkte bij mij! Ik heb een iMac 20" Alu en Mac mini 2009 en die ondersteunen dus blijkbaar geen 64-bit.

Oftewel, 32-bit levert de minste problemen op?

32-bit levert inderdaad de minste problemen op. Alle drivers zijn daarvoor beschikbaar en je kan er vanuit gaan dat alle spellen gewoon werken zoals jij verwacht.

[quote:4cb8f09b7a="hokkie"]Ja serieus...

Alleen mijn BT Mighty Mouse werkt niet naar behoren, hiervoor gebruik ik een Logitech muis en dat werkt perfect.[/quote:4cb8f09b7a]

dit werkt wel, maar je moet een paar trukjes uit halen om het werkent te krijgen

[quote:4cb8f09b7a]It took me two hours, but I fixed this last night.

First off, you need to go into Mac OS and remove the keyboard and mouse from your Bluetooth settings entirely. You’ll add it back in later.

Boot into Windows.

Click on the Bluetooth control panel, and go to settings. Under Hardware, it probably says ‘Generic Bluetooth Adapter’.

Click ‘Properties’ and ‘Change Settings’.

Go to drivers, and ‘Update Drivers’. Have Windows look on your machine to find all available drivers (‘Let me pick from a list’)

UNselect ‘Show Compatible Drivers’.

Look for ‘Apple’ in the manufacturer names, then select the Apple Bluetooth Driver. Install.

Once this is done, pair your keyboard through the wizard. It should now bring up a passcode and confirm it much more quickly than before.

Once this is done, go back to Bluetooth settings and return the Drivers to ‘Windows Generic’. If you leave it on the Apple drivers the keyboard will disconnect randomly and frequently.

Your keyboard will now be paired, but won’t work. Go to the Device Manager, right click on the entry for the wireless keyboard.

Click on ‘services’.

It should bring up a single entry for keyboard/mouse HID services. Click this and press Apply or OK. After it installs, you should be golden.

There are two issues here - one is that Mac OS seems to ‘reserve’ the Bluetooth device such that it won’t pair correctly with any iteration of Windows while it’s already paired in OSX. It works fine the other way around, however, so you need to make sure it’s set up in Windows before Mac OS. Second, there’s a Bluetooth driver issue in Windows 7 such that it won’t pair with the keyboard - it’ll run through the steps, but the keyboard itself will not appear to actually ‘get it’. Switching to the Apple drivers briefly will ameliorate this and allow proper pairing, but to actually keep the keyboard working you should use the built-in drivers.[/quote:4cb8f09b7a]

[quote:896a135836="me.com"]32-bit levert inderdaad de minste problemen op. Alle drivers zijn daarvoor beschikbaar en je kan er vanuit gaan dat alle spellen gewoon werken zoals jij verwacht.[/quote:896a135836] Dan weet ik genoeg, allemaal bedankt. :)

als je het toch wilt installeren volg dan deze stap uit ga naar "start" typ cmd in met rechtermuisknop op cmd run as administrator of start als administrator. of iets dergelijks, vervolgens typt u dit in de opdracht promt en dan zal de drivers gewoon moeten installeren.

D:(kan anders zijn ligt aan windows welke hij heeft toegewezen gewoon in mijn computer kijken welke de cd/dvd speler is)
cd “Boot CampDriversApple”
msiexec /i BootCamp64.msi

ik heb het ook gebruikt op mijn MacBook alu late 2008 met windows 7 x64 en het werkt nu perfect. ik hoop dat het lukt. :smiley: sterkte!

Tegek! Bedankt voor de uitleg. Ik zal deze zeker even bewaren en binnenkort even proberen. :)

Bedankt [b:6c23132929]matthijsvdr[/b:6c23132929]

Ga ik gelijk proberen!

ik hoop dat het werkt voor je, jammer genoeg heeft apple somige versies(iMac/Macbook enz) geblokkeerd waarom snap ik niet, maar ja zo kan het ook :D

Windows 7 64-bit werkt hier ook prima. Heb de Bootcamp drivers van de Snow Leopard DVD gebruikt.

Windows 7 draai jij toch op een Mac Pro, zoals ik ooit eens had begrepen van jou?

Ik zag zojuist een lijst met systemen van Apple die 64-bit Windows-versies ondersteunen waaronder de Mac Pro viel.

http://support.apple.com/kb/HT1846

Apple heeft dus bij sommige computers de 64-bit compatibility uitgeschakeld blijkbaar. Maar met de tip van Prolon moet het zeker wel te installeren zijn op niet-ondersteunde systemen. :slight_smile:

[quote:49b77500fb="me.com"]Boot Camp heeft bijvoorbeeld geen 64-bit drivers, dus dan kan je beter 32-bit nemen. Ook omdat alle spellen vaak 32-bit geschreven zijn.[/quote:49b77500fb]

Je kunt op alle recente Macs wel de 64-bits versie draaiend krijgen. Alleen moet je dan wel een update voor Bootcamp downloaden: http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/application_updates/bootcampupdate21forwindowsvista64.html

In Snow Leopard is Bootcamp naar versie 3 opgewaardeerd. Daar zitten nu standaard wel de 64-bits drivers in.