Windows 7 Bootcamp installatie probleem.

Goedenavond,

Ik heb een iMac met een net nieuwe HDD van Apple. Helemaal clean dus. Maar ik probeerde net met Bootcamp windows 7 te installeren en dat lukte totdat het scherm na het partitioneren opeens zwart werd en er "no bootable device insert boot disk and press any key" in het beeld kwam staan wat ook niet verranderde. Dus ik startte OSX weer op met de ALT key en toen stond er wel op mijn bureaublad de Bootcamp partitie, er staat niks in. Ik heb ook helemaal geen installatiescherm gekregen hij ging meteen na het partitioneren op zwart met die tekst.
Heeft iemand hier een oplossing voor dat ik alsnog Windows 7 kan installeren?

Misschien een domme vraag hoor maar heb je wel een Windows installatieschijf in je iMac gestopt toen de iMac herstartte?

Je stopt de Windows installatieschijf in je Mac, je herstart en dan druk je op een knop en dan zal de Windows installatieprocedure in gang worden gezet.

Ja mijn Superdrive in mijn iMac is waarschijnlijk kapot dus ik gebruik een externe schijflezer. Maar ik startte Bootcamp, deed de Windows installatieschijf erin en drukte op installeer Windows 7, toen ging die partitioneren en aan het einde van het partitioneren zonder dat ik iets deed ging die op dat zwarte beeld met die tekst. Dus ik heb zelf nergens op gedrukt.

voor de duidelijkheid, je kunt alleen windows installeren met de ingebouwde Superdrive. Ik heb op de plek van mijn Superdrive een hardeschijf zitten, en zit met het zelfde probleem dat ik nu dus geen windows kan installeren. USB stik of externe dvd speler, vergeet het maar.

En wat dan als je een Macbook air heb zonder Superdrive? Dan kan dat toch ook?

Kun je niet uit de voeten met Virtual Box? Zou ik altijd prefereren boven Bootcamp.

Omdat de Macbook air geen superdrive heeft kan dit dus wel met externe middelen.

Zoals ik al zei, je kunt alleen windows installeren via de interne superdrive, waarom? Ik heb werkelijk geen idee. Ik vind het ook achterlijk.

Ik zit met hetzelfde probleem met mijn macbook pro (Superdrive verwisseld met hardeschijf). Als je een geschikte oplossing vindt hoor ik het graag!

Nee ik had zo'n virtual box alleen kan ik daar geen games in spelen, maar kan ik het dus niet op een of andere manier van af een usb afspelen?

Windows installeren via USB is wel degelijk mogelijk !

volg deze toturial maar : http://howto.cnet.com/8301-11310_39-20020513-285/install-win-7-on-macbook-air-from-a-usb-drive/

succes !

Dit werkt inderdaad prima op een air.
Op een Macbook of Imac dus niet. (zelf geprobeerd)

[quote=Oddie url=http://www.onemorething.nl/community/topic/windows-7-bootcamp-installatie-probleem#post-2497705 time=1355006488]voor de duidelijkheid, je kunt alleen windows installeren met de ingebouwde Superdrive...[/quote]

Ik heb Windows 7 gewoon vanaf een externe Samsung drive op mijn MacBook gezet, ook met een Harddisk op de plek van de Superdrive. Ik heb alleen geen gebruik gemaakt van de Bootcamp assistant maar zelf mijn SSD in drie partities gedeeld.

[quote=waltapple url=http://www.onemorething.nl/community/topic/windows-7-bootcamp-installatie-probleem#post-2497706 time=1355007696]En wat dan als je een Macbook air heb zonder Superdrive? Dan kan dat toch ook?[/quote]

Heb je een externe USB-superdrive? En werkt dat ook niet?

@Ruben dat klinkt interessant, hoe werkt dat?

@ralparma ja die heb ik en dat werkt niet nee.

En een .iso mounten dan?

@JeroenJK Wat bedoel je daarmee?

[quote=waltapple url=http://www.onemorething.nl/community/topic/windows-7-bootcamp-installatie-probleem#post-2498077 time=1355086825]@Ruben dat klinkt interessant, hoe werkt dat?[/quote]

Ik heb daarvoor iPartition gebruikt. Is echter wel iets dat met enige "trial and error" gebeurt is, dus ik raad zeker aan eerst alles te backuppen. Daarnaast kan je een schijf alleen partitioneren met iPartition als je niet vanaf die schijf hebt geboot, dus ik heb eerst OS X (Snow Leopard) op een USB geïnstalleerd om daar vanaf te kunnen booten. Voor het installeren van OS X op een USB stick kan je overigens wel een flink aantal uren uittrekken, dus "leuk" voor de regenachtige zondag als je niets beters te doen hebt, of gewoon een keer 's nachts laten lopen.

Tenslotte heb ik, om extra ruimte te genereren op mijn SSD, ook de recovery-partitie weggemikt. Dit gaf (uiteraard) problemen toen ik later probeerde Mountain Lion opnieuw te installeren. Dat wilde niet lukken omdat ik de recovery-partitie niet meer had. Uiteindelijk heb ik dat weer opgelost door eerst Snow Leopard vanaf de originele DVD te installeren, updaten naar de laatste versie met de App Store erin en daarmee weer upgraden naar Mountain Lion.

Kortom; handmatig partities maken en zaken installeren werkt wel, maar het kost wat werk en vooral tijd. Als de Bootcamp Assistent doet wat je wilt zou ik zeker voor die weg kiezen, maar ik kreeg het daarmee niet voor elkaar om op één 256GB SSD Snow Leopard, Mountain Lion en Windows 7 te installeren en die wilde ik vanwege de snelheid toch persé alledrie tegelijk op de SSD hebben (Mountain Lion voor het dagelijkse werk, Snow Leopard voor Logic Pro en Windows voor een paar leuke games).

@Ruben bedankt voor de uitleg, maar kan dat ook als ik de Install Disk die bij me iMac is bijgelverd doen? Met Disk Utility? En hoe krijg ik dan die partitie zo dat ik er Windows op kan installeren?

Sorry, zou echt niet weten of dit direct vanuit Disk Utility werkt. Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Ik zie in Disk Utility dat de Windows partitie gewoon NTFS geformatteerd is door Windows. Ik DENK als je gewoon een lege aanmaakt dat je die dan bij de Windows installatie wel kan kiezen. Maar nogmaals, geen ervaring mee. Ik heb iPartition gebruikt zodat ik na afloop nog een beetje kon schuiven met de grootte van de diverse partities omdat ik bij het aanmaken niet exact wist hoeveel ik voor alle systemen nodig ging hebben.
[img]/uploads/community/354cfc5898000967b93cca0892cd573006ef7e07_9971.png[/img]

@Ruben maar met deze methode heb je alsnog je Superdrive nodig voor de Windows installatie CD. Of kan dat ook op een andere manier?

Je hebt inderdaad een DVD speler nodig, maar dat hoeft niet persé een Apple Superdrive te zijn. Ik gebruik al enige tijd naar volle tevredenheid een externe Samsung DVD speler van €35,- van de Saturn omdat ik mijn interne drive vervangen heb door een HDCaddy.