Windows 7 op MacBook wil Application CD niet starten

Geachte mede Apple eigenaars,

Sinds laatst heb ik Windows 7 per ongeluk verwijderd van mijn MacBook wat ik niet moest doen :( Nu heb ik weer Windows 7 op mijn MacBook geïnstalleerd, maar nu kan hij geen internet verbinding maken. Het volgende wat ik heb gedaan is de applicatie CD van Apple er in doen om alle software te installeren. Maar de CD doet het niet, dus ik weer Windows 7 verwijderd en weer opstarten met Mac OS X. Toen weer die applicatie CD er in gedaan en toen lukte die wel.

Gefeliciteerd! :lol:

ohw ja inderdaad uhu ok

slotje dan maar?

Hey Im97!
Welkom op ons forum!
Kan je een concrete omschrijving van je probleem geven? Of kom je ons even melden dat je je probleem zelf al hebt opgelost? :)

Bootcamp op een Mac is inderdaad een noodzakelijk kwaad. Op de installatiedvd's van je Mac staan de nodige drivers, die nadien worden onderhouden en aangevuld via het ingebouwde software-update programma. Een DVD die niet herkent wordt, lijkt me staf, aangezien dit tot de basis hoort van het systeem.
Dus nogmaals, wat is je concreet probleem? :)

Nee ik zal het hele verhaal even goed uitleggen.

Ik heb een MacBook (2010 versie) van school gekregen en heb een probleem. Omdat ik niet met Mac OS X werk en wel met Windows 7 Ultimate heb ik Windows op mijn MacBook gezet alles ging vlot en de installatie van Windows was in een klein 10 minuten klaar. Dus ik ging even mijn naam enzo instellen en even alles goed maken zodat ik kon werken met Windows en even opnieuw starten. Dus toen bleek het te zijn dat de internet het niet deed en dat de hoofdtelefoon ingang rood was. Toen werd mij verteld door een vriend de MacBook Applicatie CD te installeren in Windows en dat ik dan gewoon kon internetten enzo dat deed ik maar het leek erop dat Windows de CD niet pakte dus ik probeerde de andere CD van Mac OS X (De installatie CD) In Windows te doen toen deed hij het wel. Dus mij vraag is waarom Windows niet de CD pakt?

Die hardware CD van Mac OS X die bedoel ik dus dat is toch de application CD?

Het is niet de Application CD, maar de andere waar het OS op staat. De apps CD is waarschijnlijk geformatteerd voor MacOSX, dus geen wonder dat Windows daar niets mee kan. Wat je moet installeren is Bootcamp, en dat staat op de OS cd van je Macbook. Daarna moet je ook nog even online op apple.nl kijken, want ik denk dat er nog updates zijn voor o.a. je koptelefoon ingang.

Ik heb volgens mij bootcamp assistent er op staan zo niet kan je mij dan even de hele link geven van bootcamp. (Want ik weet niet precies wat je bedoelt?)

[quote=lm97 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/windows-7-op-macbook-wil-application-cd-niet-starten#post-2122679 time=1292490620]Dus toen bleek het te zijn dat de internet het niet deed en dat de hoofdtelefoon ingang rood was.[/quote]
Lees dit even goed door:
http://forum.macosx.nl/community/topic/wat-te-doen-bij-het-rode-lampje

[quote=lm97 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/windows-7-op-macbook-wil-application-cd-niet-starten#post-2122815 time=1292504377]Ik heb volgens mij bootcamp assistent er op staan zo niet kan je mij dan even de hele link geven van bootcamp. (Want ik weet niet precies wat je bedoelt?)[/quote]

Hij bedoelt hoogstwaarschijnlijk de drivers van de Mac OS X-DVD, dus gewoon die DVD invoeren en de boel installeren in Windows. Dat doet ie allemaal zelf, ook al worden soms vragen gesteld en schieten er allerlei vensters heen en weer. Als je het klaar is krijg je een melding en werkt je internet.

Daarna even Apple Software Update draaien, om het spul wat van de DVD kwam aan te vullen met de nieuwste updates.

Hey Vinhelper daar lijkt het helemaal op maar je moet toch wel die gedoe installeren want ik snap echt niet dat ik gewoon niet kan internetten ik zal even Windows 7 Ultimate weer erop installeren om weer te kijken als hij het dan weer doet.

Nou, Windows werkt met drivers, en die drivers om Windows te laten weten hoe hij de hardware van je Mac moet aansturen, staan op de DVD.

Maar aangezien bijv. het internet (AirPort-kaart) in iedere Mac hetzelfde is, moet het na de de correcte installatie ervan gewoon werken.

Mooi het probleem is opgelost! :D bedankt voor al jullie hulp. Een kennis van mij kwam vandaag en die heeft even alles goed gemaakt gelukkig! De Topic kan worden gesloten. (H)

Topics worden hier over het algemeen nooit gesloten.

Maar graag gedaan.:wink:

Wat staat er dan eigenlijk op de Applications DVD? iLife? Als je de DVD opstart in Mac OS X, dan krijg je de icoontjes van Finder, iChat, Time Machine, Mail en Spaces. Zijn dat de Apps die er op staan? Die staan toch ook al op de andere grijze DVD? Vraag is gesteld uit pure nieuwsgierigheid hoor...