windows 8 start niet meer op onder bootcamp

Hoi,

Ik heb een vreemd probleem, met bootcamp windows 8 geinstalleerd. heeft 2 weken goed gelopen maar geeft nu telkens een blauw scherm en wil niet meer opstarten.
Heb ook bootcamp helemaal ongedaan gemaakt en vervolgens opnieuw geinstalleerd, maar als ik de bootcamp drivers installeer krijg ik weer zelfde probleem. Het zijn zeker weten de meest recente drivers.

iemand een idee wat ik kan proberen? gebruik sam broadcaster en die werkt niet onder mac os :frowning: (en ja alle andere software voor mac al geprobeert, is het allemaal net niet)

Wat voor foutmelding krijg je in beeld bij het starten van Windows?

dat windows een fout heeft en dan start hij telkens op naar dazelfde scherm. daarna krijg je optie om te repareren of herinstalleren. dat heb ik ook beide geprobeerd. er staat verder niets van info bij de foutmelding. tis het bekende blauwe scherm met een smiley :frowning:

Als het ooit goed heeft gedraait kan je de windows cd / stick erin doen en “herstellen” kiezen.
iig dat was bij windows 7 altijd zo en zal waarschijnlijk bij windows 8 niet anders zijn.

Op GOT.Tweakers.Net zal je waarschijnlijk meer kans hebben op dit op te lossen.

had ik al geprobeerd madcat dat herstellen
 zelfs alles opnieuw gedaan
 kom er niet uitdaarom mijn vraag. zal tweakers proberen
 thanks

dacht gewoon misschien heeft iemand een idee, ben nog maar pas een imac eigenaar

Klinkt niet als een probleem met je iMac, maar met Windows zelf. Een ‘gewoon’ pc probleem dus.

Niet toevallig een programma zoals CleanUp Utilities of andere cleaner / speed-up tools geĂŻnstalleerd binnen Windows? Daarmee kan je namelijk een hoop ellende veroorzaken.

Maar er staat dus geen foutcode op het scherm? De schermen van Windows 8 zijn inderdaad wel een stuk dommer (simpeler) geworden, maar met een beetje geluk staat er nog een verwijzing bij.

ja zucht windows probleem uiteraard
 had niet anders verwacht
 nee niets van die rare dingen geinstalleerd.
en nee zie geen foutcode, ga wel even verder pluizen

bedankt voor je antwoord en meedenken Nikita :smiley:

No problem!

heb de foutmelding ff opgezocht
 weer opnieuw alles gedaan met bootcamp
 nieuwe partitie enz enz
 alles gaat goed
 herstarten gaat goed zolang ik de bootcamp drivers maar niet ga installeren. als ik dat doe dan krijg ik de foutmelding cache_manager

Zijn het de officiële Boot Camp drivers voor Windows 8?

zijn de drivers die onder bootcamp gedownload worden? moeten toch de laatste drivers zijn?

heb verder gezocht op internet en het probleem kunnen oplossen
moest AppleHFS.sys renamen in windows/system32/drivers/ en toen deed alles het weer.

kan alleen de apple drive nu niet meer in maar dat vind ik geen probleem, kan wel mijn exfat drive zien in windows

Klinkt wel weer als een typisch Windows probleem om het op te lossen door een bestandsnaam te wijzigen
 :nerd:

idd Nikita, maar goed het werkt :smiley: