Windows bij HTR

Heey!

Ik was laatst bij HTR in Utrecht, en ik moest toen iets vragen. Dus die vriendelijke meneer kijkt in het systeem, en wat zie ik tot mijn schrik! Een grijze taakbalk van Windows! Heeft iemand hier dit ooit eerder mee gemaakt?

Gast... Waar bemoei jij je eigenlijk mee.

[img:0b3c7680c2]http://img29.picoodle.com/img/img29/3/10/8/f_Bazentopic2m_ee50ddf.png[/img:0b3c7680c2]

Lekker belangrijk.

En de avatar die je gebruikt? Ga weg.

Natuurlijk kijkt hij in Raampjes! Dat systeem is veel beter dan de Mac! Je kunt het zelf uitbreiden. En zelf dingen bij knutselen. Sneller ook! Je hebt daarvoor ook veel meer (en betere) programma's! En stukken goedkoper! En Raampjes-PC's zijn ook nog eens in de hardware stukken goedkoper! Waarom denk je dat er zoveel Raampjes-systemen bestaan dan? Zo! :evil: toch?

Mijne heren (en dames),hou de reacties alstublieft een beetje binnen de perken. Niet iedereen vindt het even logisch dat bij een APR Windows als OS gebruikt wordt, ik denk dat dit wel te verstaan valt.

@TS: er is een verschil tussen een Premium Reseller (die simpelweg met een Apple-licentie werkt) en een Apple Store (die van Apple is). Als de laatste op Windows begint te werken,vergaat de wereld denk ik.

YouMac in Eindhoven (APR) werkt ook op een Windows kassasysteem.

Ik snap niet wat er zo bijzonder aan is dat een Apple reseller Windows draait. Als hun voorraadsysteem of kassasysteem werkt onder Windows is het toch niet zo vreemd dat ze m.b.v. Bootcamp of VMWare Fusion Windows draaien? 90% van de wereldbevolking werkt met Windows OS. Ik zou het pas vreemd vinden als ze een Dell in de zaak zouden neerzetten en daar Windows op draaien.

Zolang er voor de Mac nog geen goed flexibel kassa/voorraad/bestel-systeem als Accountview is zullen veel APR's met meerdere vestigingen toch echt voor Windows-based oplossingen gaan i.p.v. halfbakken software die wel op een Mac werkt.

Exact! ;)

In Groningen weet ik dat ze voor het activeren van de iPhone abonnementen ook Windows gebruiken...

En op de Rijksuniversiteit bij Sterrenkunde hadden ze Windows op een MacBook geïnstalleerd en Ubuntu op een andere computer.

Windows is soms echt noodzakelijk hoor. :slight_smile:

Windows is alleen (soms) noodzakelijk omdat er Windows-only software bestaat. Een andere reden is er niet (behalve voorkeur) om Windows te gebruiken.

Windows is nodig omdat het het grootste platform is. Bedrijven hebben geen zin om hun software naar andere platforms te porten omdat de afzet gewoonweg te gering is. Wat boeit het nou dat een Apple Reseller werkt met software wat niet op native op hun verkoopproduct geïnstalleerd is. Het is een beetje als een Mercedes-dealer die ook een Shell franchiser is maar toevallig (omdat de voorraad op is bijv.) Esso in zijn auto's gooit bij het uitleveren. Gelukkig rijden de auto's er net zo goed op. En gelukkig werken Apple computers tegenwoordig ook uitstekend met Windows erop. 8)

[quote:61c0c58f3e="Aidovive"]Windows is nodig omdat het het grootste platform is. Bedrijven hebben geen zin om hun software naar andere platforms te porten omdat de afzet gewoonweg te gering is.[/quote:61c0c58f3e] Ja, en dus geldt nog steeds mijn uitspraak namelijk dat je Windows nodig hebt vanwege de Windows-only software. Als de software ook beschikbaar is voor een ander OS (no matter how small the market share is) heb je Windows niet nodig. Tenzij er van die trieste verschillen bestaan (zoals tussen Office for Windows en Office for Mac) zodat je toch het Windows OS zelf nodig hebt.

[quote:61c0c58f3e=“Aidovive”]Het is een beetje als een Mercedes-dealer die ook een Shell franchiser is maar toevallig (omdat de voorraad op is bijv.) Esso in zijn auto’s gooit bij het uitleveren. Gelukkig rijden de auto’s er net zo goed op. En gelukkig werken Apple computers tegenwoordig ook uitstekend met Windows erop.
[/quote:61c0c58f3e]
Beetje slechte vergelijking, want benzine is benzine (Esso of Shell maakt geen verschil) en Windows is geen Mac OS X, maar ik begrijp wat je bedoelt :slight_smile:

Het apple logo met een hakenkruis en windows logo in een... :roll: Maarja, zou wel standaard kassa computer zijn o.i.d.

[quote:6630faa960="sven-"][quote:6630faa960="Aidovive"]Windows is nodig omdat het het grootste platform is. Bedrijven hebben geen zin om hun software naar andere platforms te porten omdat de afzet gewoonweg te gering is.[/quote:6630faa960] Ja, en dus geldt nog steeds mijn uitspraak namelijk dat je Windows nodig hebt vanwege de Windows-only software. Als de software ook beschikbaar is voor een ander OS (no matter how small the market share is) heb je Windows niet nodig. Tenzij er van die trieste verschillen bestaan (zoals tussen Office for Windows en Office for Mac) zodat je toch het Windows OS zelf nodig hebt.

[quote:6630faa960=“Aidovive”]Het is een beetje als een Mercedes-dealer die ook een Shell franchiser is maar toevallig (omdat de voorraad op is bijv.) Esso in zijn auto’s gooit bij het uitleveren. Gelukkig rijden de auto’s er net zo goed op. En gelukkig werken Apple computers tegenwoordig ook uitstekend met Windows erop.
[/quote:6630faa960]
Beetje slechte vergelijking, want benzine is benzine (Esso of Shell maakt geen verschil) en Windows is geen Mac OS X, maar ik begrijp wat je bedoelt :)[/quote:6630faa960]

Beetje slechte vergelijking, benzine van een witte pomp is toch echter anders dan de benzine van de shell :wink:
Komt beide uit het zelfde vat.Echter heeft de witte pomp het onderste gedeelte met het meeste troebel. Daarnaast wordt bij de benzine van de shell een ander type mengsmering toegevoegd. :wink:
Maar ik begrijp wat je bedoelt :slight_smile:

[quote:98dbbcd96d="ATT"]Beetje slechte vergelijking, benzine van een witte pomp is toch echter anders dan de benzine van de shell :wink: Komt beide uit het zelfde vat.Echter heeft de witte pomp het onderste gedeelte met het meeste troebel. [/quote:98dbbcd96d] en dat laatste klopt niet. het enige verschil zijn de additieven.

[quote:8b4fdb6b49="tommy666"]Mijne heren (en dames),hou de reacties alstublieft een beetje binnen de perken. Niet iedereen vindt het even logisch dat bij een APR Windows als OS gebruikt wordt, ik denk dat dit wel te verstaan valt.[/quote:8b4fdb6b49]

Op zijn minst valt er te twijfelen aan de oprechtheid van iemand met de gebruikersnaam Crap OSX en een avatar met een Windows-vlag die zoiets opmerkt.

[quote:8a5b194f43="sven-"]Windows is alleen (soms) noodzakelijk omdat er Windows-only software bestaat. Een andere reden is er niet (behalve voorkeur) om Windows te gebruiken.[/quote:8a5b194f43]

En omdat er zo ongeveer Windows-only websites bestaan (ja, nog steeds). Niet zozeer om te bekijken, maar er zijn CMSsen waar je met Safari (inclusief Safari voor Windoze) geen content in ken plempen…

Henk