Windows drama IpodShuffle

Een Ipod shuffle voor mijn nichtje's verjaardag gekocht. zij blij :D

geprobeerd te installeren op hun drama Windows computer met XP … lukt gewoon niet.

De installatie cd vraagt op gegeven moment de Ipod aan te sluiten om hem te configureren … dan gebeurt er niets meer. Dit omzeilt en Itunes installatie wel gelukt. PC herkent niet de shuffle. verschijnt ook niet in Itunes of op werkblad. herstel software gedraaid vanaf de apple website … mag niet helpen.

Gefrustreerd thuis gekomen … shuffle op mijn Powerbook aangesloten … werkt natuurlijk meteen …

Maar hoe krijg ik hem nu aan de praat bij mijn nichtje … (en niet zeggen dat ze een Apple moeten kopen)

Ik moet haar weer blij maken natuurlijk …

Tksss

[code:1:e2b4457213][/code:1:e2b4457213]

euh

ge moet toch alleen maar itunes installeren?

ipod is “plug and play usb device”

werken andere usb apparaten wel?

ja andere usb dingen werken wel ..

tjaa apple is plug and play … maar windows XP ??? en waarom krijg je dan de melding dat je hem moet configureren ??? moet er voor de pc iets anders gebeuren aan de Shuffle ??

Voor gebruik op een Windows-machine moet je hem eerst Windows-formaat formatteren.

maar daar reageert hij dus niet op ...

Dan doe je het toch op de Mac ?

Dan ziet Windows hem in ieder geval. Na het formatteren moet je in ieder geval iTunes en de iPod updater niet starten, die formatteren hem weer direct naar de Mac stand.

en hoe moet ik dat dan doen op mijn machine ?

Open schijfhulp programma. Selecteer de iPod Kies de optie "wissen" selecteer MS-DOS wis de iPod.

Je moet daarna gelijk de iPod unmounten, of van te voren zorgen dat iTunes en schijfhulpprogramma niet opstarten. Je kunt de iPod updater en iTunes in de prullenmand zetten, ( NIET LEGEN ! ) dan kunnen ze niet opstarten. Zodra de iPod niet is aangesloten kun je ze weer terug zetten.

dat is disk utility correct ?

Yeps, dat is 'm.

en hoe configureer ik hem nu naar windows ?

het erasen is gelukt nml

Dat kan alleen vanaf een Windows-computer... je moet nu de iPod software updater voor Windows op de PC installeren, en draaien met de iPod aangesloten.

Bedankt weer Unsound... heb hem weer aan mijn nichtje meegegeven om dat laatste te kunnen doen op haar windows pc .. ik laat nog wel even weten of het gelukt is

Ben benieuwd...

veel succes !

Het is gelukt ! bedankt Unsound

Goed nieuws !

Wens je nichtje er maar veel plezier mee.

:smiley:

Shuffle formatteren??? Zit daar dan een harde schijf in? :?

Flash geheugen kun je ook formatteren.

:expressionless: