windows en mac..

Ik heb gisteren dus m'n eerste iPod gekocht! (15gig). Thuis waren ze er ook razend populair over, maar.... Thuis hebben we 3pc's: m'n iBook, en 2pc's.. Nu heb 'k m'n iPod laten syncen met m'n iTunes, maar toen ik hetzelfde wou doen bij m'n broer, begon hij zowaar m'n hele iPod te formateren en nu herkend hij m'n iBook niet meer. Nu begrijp ik dat moet kiezen tussen windows en mac structuur.. dus vraag ik me echt af wat ik het beste kies (aangezien we meer windows pc's hebben..), wat raden jullie me (rationeel gezien) aan? Kan ik hem echt niet een mac structuur geven en gewoon gebruiken op windows pc's om hem up te daten met liedjes.. ? Of als externe harddrive (en dan gewoon mp3's er op slepen ??)

Mijn idee zou dan inderdaad zijn: formatteren als Windows en met een hulpprogramma gewoon je MP3's plaatsen.

Dus zeker het auto-syncen in iTunes uitzetten! Anders blijf je problemen houden.

Kijk eens op deze site:
http://www.ipodlounge.com/

Hier vind je vast wel ergens een beter antwoord op je vraag.
Hier komen namelijk zowel Windows als Macintosh gebruikers.

Ooit kreeg ik een tweedehands iPod in handen met 4,5 Gb aan muziek hierop.
Ik sluit deze aan op mijn iMac en binnen een paar minuten had ik een iPod met de 15 liedjes er op die op mijn iMac stonden. Weg 4,5 Gb! Leve Auto-sync!

ja, dan moet je een afweging maken waar je hem het meest voor gaat gebruiken (mp3 of externe HD). en op welke comp je dan de meeste rommel hebt staan die je er op wilt gooien.. dat kan je zelf nog altijd het beste beoordelen lijkt me

[url=http://www.mediafour.com/products/xplay/] xPlay is je oplossing!![/url] Werkt goed, zowel voor muziek als voor het gebruik als hardeschijf op je PC. Maar blijft ook gewoon werken op je Mac.

Ik heb er zelf weinig problemen mee. Ik heb een Sony Vaio notebook met I-tunes en van de week een P-Book G4 er bij. Mijn zusje heeft een I-mac met I-pod 20gb en heb zelf ook een I-pod van 20gb en als ik mijn I-pod bij haar in het dock zet dan werkt die gewoon zonder mijn I-pod te formatteren. Zelfde geldt als zij via mijn Vaio nummers op haar I-pod wilt zetten.