Windows en parallels desktop

Ik heb al jaren Parallels Desktop en Windows op mijn iMac. Ik moest het indertijd hebben omdat ik voor een opdrachtgever met windows moest werken, maar nu ik niet meer voor die opdrachtgever werk, gebruik ik het zelden omdat het slecht en traag werkt, ook al heb ik van beide de nieuwste versies. Ik hoor anderen daar nooit over en vraag me daarom af of ik misschien iets verkeerd doe en of het bij andere gebruikers wel werkt zoals het zou moeten werken. Ik heb Windows 10 de laatste versie en Parallels 16.5

Ik gebruik het i.c.m. een veel oudere versie van Windows (XP). Dat gaat supervlot. Je moet niet vergeten, dat Win10 op een echte dedicated PC al niet echt vooruit te branden is, laat staan als het ook nog eens gevirtualiseerd moet wordenā€¦

Bij mij werkt Win 10 zeer vlot op een 2013 macbook pro 15ā€, 16 Gb met de laatste parallels versie.

De software is dus up to date, maar over welke iMac hebben we het in dit geval?

Heeft het systeem een SSD? Hoeveel RAM zit er in? Welke iMac is het?

iMac 27 inch, mid 2015, 16 GB geheugen, SSD samsung T5 met 1000 GB

Raar.
Dan zou het even goed moeten werken als bij @makasa .

Zou gewoon snel moeten werken. Heb hier een M1 met Windows 10 en gebruik daarop excel en access, maar gaat heel goed. Werkt bijna zonder vertraging.

Ik heb alles opnieuw geĆÆnstalleerd en het gaat nu beter.

1 like

Mooizo :slightly_smiling_face:

Dat is echt onzin wat je hier vertelt. Windows 10 is op een PC snel. Ik gebruik al jaren Ć©n Pc 's en Mac computers naast elkaar en er zit geen verschil in snelheid. Traag is Windows 10 op een PC zeker niet.

Welkom David.

Ligt dat niet een beetje aan de specificaties van de bewuste PC? Als het bijvoorbeeld een HDD heeft of een oude CPU?
Het is toch niet zomaar dat Windows 11 stevigere systeemeisen kent dan 10?