Windows externe HD op een nieuwe iMAC

Ik ben sinds een halve week de trotse eigenaar van een nieuwe iMac Dual Core. Ik heb van mijn vorige PC nog een externe Harddisk. Toen ik deze via USB aansloot aan mijn iMac geef deze aan de schijf niet te kunnen herkennen en ook de indicatie deze eerst te formateren.

Nou staan er een hele boel files op die ik op mijn iMac wil hebben.

Mijn vraag is nu of ik deze externe harddisk kan aansluiten aan mijn Imac. En zoniet, wat moet ervoor doen om alle gegevens over te hevelen naar de Imac?

Kan iemand mij hierover advies geven??

Thanks,
Lukas :apple:

Wat je het beste kunt doen, is de bestanden eerst van de schijf terug op de PC zetten, want waarschijnlijk moet de schijf eerst FAT32 geformateerd worden, dan pas kunnen zowel Windows als Mac er mee overweg...

Dus eerst de bestanden naar de PC,
Schijf formateren naar FAT32,
Dan de bestanden er weer terug op.

unSOUND heeft g lijk, maar het kan maar zo dat die schijf al FAT32 geformateerd is. Dus eerst ff checken of dat ding wel NTFS geformateerd is, in welk geval unSOUND's advies de juiste is.

En dan nog… Als de schijf NTFS geformateerd is kan Mac OSX 'm wel lezen, maar niet beschrijven. Als je daar genoeg aan hebt, ben je dus meteen klaar.

Is het niet mogelijk om software te downloaden zodat de iMac de HD herkent? Een brug??

Ik vind het eerlijk gezegd vreemd dat de Mac aan geeft dat de schijf geformateerd moet worden, hij zou NTFS moeten herkennen... weliswaar als alleen-lezen, maar toch.

Als de schijf goed geformateerd is heb je geen software nodig, daarom vind het vreemd dat de Mac hem niet herkend... Het lijkt er dus op dat de schijf gewoon niet goed is geformatteerd, OF hij heeft een goedkope chipset, die dwars ligt... welk merk en type is de schijf ?

sorry, niet goed gelezen, hij werkt n al niet. En idd, hij zou 'm al wel moeten herkennen. Een 'software-brug' is er niet. Wat je wel kan doen is de HD aan de PC hangen, 'm delen en er dan via een netwerkverbinding vanaf de mac op inloggen.

de hdd is een maxtor 250 G. Dus dat zou in principe geen probleem moeten veroorzaken.

Nee, die horen gewoon te werken op een Mac, daarom denk ik dus ook dat de partitie-tabel beschadigd is... en dan kun je dus het beste doen wat ik in mijn eerste antwoord aangaf...

Bestanden terug naar de PC,
Schijf op de Mac formateren in MS-DOS stand,
Schijf weer aan de PC en bestanden er weer op.

Doe ik.

Hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties mensen! :apple: :mrgreen:

groet, Lukas

En voor je je af vraagt hoe je een schijf MS-DOS formatteert op een Mac:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=69772

:smiley:

Succes !

Zou je je PC en je mac niet even aan het netwerk kunnen hangen?