Windows font moet toch werken met Tiger?

Wie kan mij hierbij helpen: Ik kreeg een fontje aangeleverd van een klant, en dat was/is een Windows font (uitgangen .pfb, .afm, .inf, .pfm)... In alle publicaties over OSX lees ik dat Windows fonts gewoon geopend kunnen worden... Nou, behalve dit font dan... En het is nog wel officieel aangeschaft, incl. licentie.

Hoe kan dat? Wat kan ik eraan doen?

Voor zover ik weet werken Windows-fonts niet in OS X en omgekeerd. Over welk font gaat het?

Om windows fonts op een mac te kunnen gebruiken, moet je Font Agent Pro hebben. http://www.insidersoftware.com/

Met FontAgenet kan je alle font gebruiken, je kan ze actief en inactief zetten.
En zelfs delen met anderen in een netwerk.

Volgens mij moet dit WEL werken. Zie ook [url]http://www.macobserver.com/tip/2006/01/27.1.shtml[/url].

Ik dacht me te herinneren dat ik ook wel eens windows fonts naar een iBook heb gekopieerd en daar gebruikt heb.

[quote:ec9c4e17f2="LykaSinQ3"]In alle publicaties over OSX lees ik dat Windows fonts gewoon geopend kunnen worden... Nou, behalve dit font dan... [/quote:ec9c4e17f2] Het is waar dat je Windowslettertypen onder OS X kunt gebruiken, maar dat gaat alleen op voor TrueType- en OpenType-lettertypen, niet het Postscript-lettertype wat jij in handen gekregen hebt. Als de extensie .ttf of .otf is, zou je het lettertype zonder problemen moeten kunnen installeren, maar met .pfb, .afm, enz. kun je helaas weinig zonder extra software :(

Inderdaad... alleen Windows TrueType fonts werken gewoon binnen Mac OS X.

Omzetten naar Truetype met Fontlab of Transtype en je kunt ze idd in OSX gebruiken.

WOW, wat een snelle reacties weer! Ik ben in ieder geval een stuk wijzer en zal jullie links en tips zeker opvolgen.

Het gaat trouwens om de Sun (nav vraag van een van jullie).

Volgens mij gaat Windows en Mac niet samen.... net zoals je Mac os 9 Fonts in OsX 10... draait dat werkt ook niet, het is alleen leuk voor je classic omgeving....

Wacht maar ff tot Vista dat is toch een replica van Tiger :wink: nee maar serieus OSX fonts werken niet op windows..(is mijn ervaring) meestal staat er bij een font die je bijvoorbeeld download Win of Mac dus tsja en anders moet je hetzelfde font gewoon voor Win of Mac zoeken op internet.. welk font heb je nodig?

[quote:d38c43687c="Jakko Westerbeke"][quote:d38c43687c="LykaSinQ3"]In alle publicaties over OSX lees ik dat Windows fonts gewoon geopend kunnen worden... Nou, behalve dit font dan... [/quote:d38c43687c] Het is waar dat je Windowslettertypen onder OS X kunt gebruiken, maar dat gaat alleen op voor TrueType- en OpenType-lettertypen, niet het Postscript-lettertype wat jij in handen gekregen hebt. Als de extensie .ttf of .otf is, zou je het lettertype zonder problemen moeten kunnen installeren, maar met .pfb, .afm, enz. kun je helaas weinig zonder extra software :([/quote:d38c43687c]

wat bedoel je dan met extra software? en hoe ga je te werk?
ik zit nl. met een gelijkaardig probleem.

[quote:579cbed8e2="PICAPICA"]wat bedoel je dan met extra software?[/quote:579cbed8e2] Ik bedoel dat je of een programma nodig hebt dat het Windows- of Postscript-lettertype omzet naar een lettertype dat OS X aankan, of een programma zou moeten installeren waardoor OS X die lettertypen zelf kan gebruiken.

[quote:579cbed8e2=“PICAPICA”]en hoe ga je te werk?[/quote:579cbed8e2]
Ik denk dat TonE’s tip het beste zal werken, maar heb hem zelf niet geprobeerd — dit vooral omdat ik niet zo’n zin heb om veel geld te betalen om een paar lettertypen voor m’n eigen gebruik om te zetten.