windows mappings (onder een domein) op een iMac (Leopard)

Vooraleer ik word geflamed... Ik heb al het één en ander gelezen over windows mappings op een Leopard maar toch... ik krijg het niet voor mekaar.

Op mijn werk draait een Windows 2003-netwerk (met Active Directory). Sinds jaar en dag gebruken we dus windows-pc’s.
Maar sinds het Vista-gedoe heb ik zelf de stap naar Apple gezet. Ik heb mijn baas zover gekregen dat ik een iMac tussen de pc’s mocht plaatsen.
Binnenkort moeten er nieuwe computers worden aangeschaft. Als het aan mijn ligt worden het allemaal iMacs (maar dan moet ik mijn probleem wel kunnen oplossen).

Ziehier mijn probleem:
Ik heb de iMac zonder problemen kunnen toevoegen aan dat domein.
Wanneer een gebruiker zich aanmeldt op het Windows-netwerk (op een windows-toestel) wordt er een loginscript uitgevoerd. In dat loginscript wordt een mapping naar de persoonlijke map (home) gemaakt en nog een tweede mapping naar een map waarin de gebruiker enkel leesrecht heeft.

Nu wil ik het echter voor mekaar krijgen dat dat ook gebeurt als de gebruiker zich aanmeldt met de iMac op het domein. Ik heb ergens gelezen dat je dat kan doen met een applescript, maar zelfs daarmee wil het niet lukken.

Kan iemand me daar me helpen? Al dan niet met voorbeelden.

Alvast bedankt!

De home directory wordt in ieder geval gekoppeld indien je de Mac in het domein hangt. Voor een MacBook wordt deze bij in- en uitloggen automatisch gesynchroniseerd zodat de data offline te benaderen is. Dat zou nu dus al moeten werken.

Het login script van de AD wordt verder genegeerd en daar heb ik ook geen oplossing voor. Ik koppel deze dan ook (liever) handmatig via de Finder en een enkele veelgebruikte via de login van de Mac.

Via deze video tutorial wordt je misschien nog wat wijzer maar het resultaat is mijn bovenstaande ervaring.

http://seminars.apple.com/seminarsonline/activedir/apple/index.html?s=300