Windows media player en ook VLC!!

Steeds als ik een wmf file download en daarna wil afspelen geeft WMP de foutmelding:

Cannot open the file. Verify that the path and filename are correct

Ik doe niets anders dan de file die gedownload is proberen te openen. WMP start wel op maar speelt niet de wmv file af.

Wie weet raad, moet ik ergens iets instellen?

dat heb ik ook wanneer ik bepaalde radiostations wil beluisteren... ik denk dat dat niet te verhelpen is, windows media player speelt het beste af op een windows... daarom gebruik ik af en toe toch de windows pc voor dat soort gevallen... :?

Als dat het enige is van Microsoft, dat je hebt draaien op je Mac, zoek dan met Spotlight naar "player" en gooi alles weg wat met WMP te maken heeft. Daarna zoek je nog eens op "microsoft" en gooi ook daarvan alles weg. Microsoft heeft de hinderlijke, maar voor Windowsgebruikers herkenbare eigenschap, door het hele systeem verspreid allerlei benodige bestanden en instelling-files neer te zetten.

Als alles weg is herstart je even en download je de laastse versie van Windows Media Player en installeer hem opnieuw.

Kijk of het dan wèl werkt.

Ik heb alle "zooi" van WMP er maar afgegooid.... werkt niet echt, ook niet na herinstallatie.

Ik heb DW 3.03 ook nog eens gedraaid.

Heb nog een probleem met dit soort progs… VLC klapt er na de updat 0.82 steeds uit, vrijwel direct na het starten… heb de vorige versie nog eens gedownload 0.70… hetzelfde euvel.

Heb Panther opgestart en beide versie weer geprobeerd… ook allebei er direct weer uit…

Wat is hier loos???

Er kan van alles loos zijn. Probeer eens de preferences weg te gooien van VLC: jouwaccount/bibliotheek/preferences/org.videolan.vlc.plist en misschien ook het mapje 'vlc' (eventueel tijdelijk parkeren op bureaublad, mocht je het weer terug willen plaatsen)

Wat betreft WMV Files. Waarschijnlijk probeer je en met wmv3 gecodeerd bestand af te spelen. Zowel Windows media player (Mac) als VLC kunnen dit (nog) niet afspelen.
Voor zover ik weet wordt deze nieuwe codec vooralsnog alleen op het pc platform goed ondersteund.

Succes

Met de flip4mac plugin gaat het momenteel nog het best eigenlijk.

Hiermee kun je gewoon .wmv bestanden spelen in QuickTime, en met de uitgebreide ( en duurdere ) plugin kun je wmv ook exporteren als iets anders, en je kunt andere typen ook exporteren als wmv.

:slight_smile:

[quote:88c2c11e2d="unSOUND"]Met de flip4mac plugin gaat het momenteel nog het best eigenlijk.

Hiermee kun je gewoon .wmv bestanden spelen in QuickTime, en met de uitgebreide ( en duurdere ) plugin kun je wmv ook exporteren als iets anders, en je kunt andere typen ook exporteren als wmv.

:)[/quote:88c2c11e2d]

Hier ondervond ik toch wel dat problemen…

Als ik filmpjes via internet bekeek dan werden de laatste 10-15 seconden van het filmpje niet meer weergegeven… Filmpje werd dus afgespeeld in Quicktime…

klopt het dat die plugin 99 Euro kost??

De volledige versie met exporteer-functie wel, maar de player-versie kost 10 euro...