(windows) outlook mail e.d overzetten naar apple

Ik heb niet z heel veel bestanden die ik over wil zetten naar mijn nieuwe I-mac, dat geeft maar rommel op mijn mooi opgeruimde harde schijf maar de e-mail die ik in de afgelopen jaren heb verzameld wil ik graag vanuit outlook 2000 ( windows) overzetten naar de apple en het dan gaan gebruiken in mail, of een ander apple programma. Weet iemand of dat kan en zo ja hoe dat moet. Ik heb zelf al outlook 2001 voor mac gedownload. Ik dacht dat ik daar de back-up misschien in zou kunnen converteren maar ik heb geen microsoft exchange server en dan wil het programma niet openen. Het zou mooi zijn als het kan. Alvast hartelijk dank, olav

Dit kan met Mail onder OSX via het menu 'Archief -> Importeer postbussen... Kan wel even duren, afhankelijk van de hoeveelheid, want alles wordt geindexeerd.

Succes!

bert,

ik zie geen outlook optie onder importeer postbussen alleen maar outlook express. daarbij komt dat ik vanaf windows 2000 een backup heb gemaakt in een *.pst bestand.
Ik zou niet weten hoe ik vanuit outlook de losse postbussen kan exporteren maar dat is meer iets voor een windows nieuwsgroep.
olav

Olav, Je moet het programma Mail openen (OSX), selecteer onder Archief -> Importeer postbussen en dan even de dialoog volgen.

Vooraf moet je wel ervoor zorgen dat je de windhoos-email in Outlook 2001 kan zien door de andere databestanden te verwisselen (altijd kopie maken middels option->drag). Zie hiervoor ook een ander lopende .topic

ga naar switch op de apple site en dan naar howto... daar kun je je antwoorden vinden!

Groet,

Henjo

Bert, het probleem is juist dat ik geen outlook 2001 heb maar de windowsversie outlook 2000. ik heb outlook 2001 wel gedownload maar ik krijg het bestand niet aan de praat omdat het een exchange server wil. dus heb ik een omweg geprobeerd, in windows alle mail en adressen van outlook naar outlook express, vervolgens op een cd gezet die in apple en daar outlook express voor de mac gedownload. maar outlook express herkent het windows formaat niet en dat lukt dus ook niet. misschien lukt het via entourage dat ga ik nu proberen middels de demoversie van office X als je nog meer suggesties hebt dan hoor ik het graag, nogmaals dank voor de hulp olav

Geheel per ongeluk loop ik op het web tegen Outlook2Mac aan. http://www.littlemachines.com/ Een klein maar handzaam programmaatje dat je mail vanuit Outlook omzet in mbox bestanden. Daarna de bestanden verplaatsen naar je mac en je kunt de mbox betanden importeren in je apple Mail programma. Ik heb het gebruikt van Outlook 2000 naar Apple Mail onder OSX.2 . Maar het kent meer opties. Het kost 10$ US. Als toegift verplaatst het ook je Outlook agenda en contactpersonen naar Ical en adresboek. Niet slecht kortom. PS: post is eigenlijk alleen bedoeld om te helpen bij eventuele zoekacties