Windows pc op internet via Airport

Hallo iedereen,

ik heb sinds kort een nieuwe computer (met windows), en die zou op internet moeten via Airport Express. Mijn zus heeft een iBook G4 die via dat draadloos netwerk op internet kan.
Ik kan het netwerk al vinden van op mijn computer, en ben er al mee verbonden ook, maar mijn computer vind de router niet… Toen mijn zus “Internet deling” aanvinkte op haar laptop kon ik ook mijn pa zijn computer vinden (ook een apple), maar kon ik nog altijd niet op internet…

Kortom, ik heb al verbinding met het wireless access point, maar kan de router/internet niet vinden…
Weten jullie hoe dit komt? Ligt het aan een instelling op 1 van de 2 apple computers of aan mijn computer?

Als je het denkt te weten, liefst alles zo goed mogelijk uit leggen (ik ben niet zo goed in die dingen :oops: )

Mvg

Ha,

Welke versie van Windows gaat het om? Ik heb denk ik hetzelfde gehad met Windows ME en een USB wifi adapter op één van mijn machines. Die kon inderdaad wel mijn Airport Express vinden, daar ook op inloggen maar helaas, geen internet. Na lang speuren kwam ik erachter dat via DHCP de ‘Gateway’ niet overkwam. Wat ik nu doe is elke keer als ik met die computer het internet op wil (das gelukkig niet zo vaak):

Klik op start > uitvoeren. Typ: winipcfg en klik op OK. Kijk in het schermpje of alle velden zijn ingevuld. Bij mij is dan ‘Gateway’ niet ingevuld. Dan klik ik op ‘Alle vrijgeven’ en daarna op 'Alle toekennen" of iets dergelijks (staat er naast). Dan worden alle velden, dus ook ‘Gateway’ automatisch ingevuld. Klik op OK, start Firefox op en voila!

Maar, ik weet niet of dit bij jou ook het probleem is. En als je windows XP gebruikt weet ik het al helemaal niet, want ik ben daarvoor al geswitcht naar de Mac.

Succes en groet,
Zeeger

Oja, en welkom op dit forum!

Na 100 views toch eindelijk 1 reply :P

Ik heb wel Windows XP… maar ik zal toch eens proberen met jou oplossing, want ik denk ook dat de gateway niet overkomt (DHCP staat aan). Hopelijk werkt het

// EDIT

Hij kan het bestand niet vinden zegt hij :frowning: Zal aan windows xp liggen…
Toch bedankt voor de reply!