Windows PC "overnemen" met Chicken of the VNC?

Ik probeer een Windows XP PC waar "RealVNC" op draait via "Chicken of the VNC" over het internet aan te sturen. Helaas lukt het niet. "operation timed out".

Ik heb de Serversoftware van RealVNC draaiende op de PC en heb het juiste IP nummer van XS4ALL voor die abonnee ingevuld.

De PC staat dmv een ethernetmodem aan het internet. Het is van ADSL naar ADSL (beide XS4ALL) en de VNC Server software staat aan. Het wachtwoord en IP nummer kloppen. (De PC krijgt door het ethernetmodem automatisch een IP nummer toegewezen).

Het lukt me wel met een andere PC maar deze nou net niet. weet iemand wat er fout gaat? Vreemd genoeg kan ik het IP nummer ook niet pingen. Staat er een beveiliging aan in windows?
(Ik kan het wel in Netwerkhulpprogramma’s/lookup zien).

VNC thuis ook hybride uitgeprobeerd. Gaat prima. Ook andersom. Heeft wel een toegangspoort nodig. (9100 of 5900 of zo? Even de manual lezen) In de firewall van je vriend moet hij deze poort openen.

Oeps. Dat heb ik niet gechecked idd. Zelfs geen idee of er een firewall aanstaat... DePC is van mn vader. Moet ik er toch wéér heenrijden.

Heb je dit aleens geprobeerd , het is gratis te downloaden

http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=remotedesktopclient

Klink goed. Deze kan zelfs bestanden copieren van de ene naar de andere computer. Dat kan VNC niet. Maar als ik het goed lees is de client gratis. Maar de server-versie dan? Die zal wel geld kosten vermoed ik...