Windows Programma om geluid te halen van DAT-recorder

Ik heb een probleem. Ik heb geluid opgenomen op een DAT-recorder. Maar het word een probleem om het geluid er af te halen. Op mijn G4 zit geen geluidskaart met audio-in (je weet wel, dat rode en witte rondje) en ik heb het geluid echt nodig. Verder zit er niets bij de DAT-recorder om het via Firewire of USB te doen. Helaas. Nu heeft mijn vader wel een audio ingang op zijn Windows PC. Dus het probleem lijkt opgelost. Maar... Ik weet dat ik het eigenlijk niet hier over Windows moet hebben, maar ja, ik ben ook maar een leek met Windows. Met welk Windows-programma kun je audio importeren via zo'n ingang en in combinatie met een DAT-recorder??

Wie kan mij helpen?

Zit op je G4 niet gewoon een microfoon-ingang? Die kun je ook gebruiken om geluid te importeren door een kabel met rood-witte tulpjes aan de ene kant en een mini-jack aan de andere kant tussen je dat-recorder of versterker en de G4 te zetten...

Het hangt dus van de leeftijd van je G4 af of je sound in via een microfoonaansluiting hebt:

The Power Macintosh G4 series includes two FireWire ports (three, including one FireWire “800” port after January 28, 2003), two USB ports (dual-channel in AGP-based models), a 10/100Base-T Ethernet port (10/100/1000Base-T after July 19, 2000), an optional modem port, [b:5ab3b0c91f] sound in/out (no microphone between January 9, 2001 and August 13, 2002)[/b:5ab3b0c91f], a security port, “hard” and “soft” power (no “soft” power after January 9, 2001), and a standard VGA port that is provided by a video card in either the AGP slot, in AGP-based models, or in the fourth PCI slot, in PCI-based models.