Windows spellen op mac osx

Ik heb al veel gezocht en gedownload, maar ik krijg het niet voor elkaar. Kun je uberhaupt spellen zoals RCT en counterstrike op mac osx spelen? En wat moet je nou precies downloaden?

Handig dat je ons vertelt wat je nu al allemaal hebt geprobeerd.

Nee, je kan geen Windows software gebruiken op Mac OS X zonder extra software.

Je kan Windows software wel gebruiken op Mac OS X als je gebruikt maakt van een van de volgende manieren (alleen bij een Mac met Intel processor):

• Je installeert Windows op een aparte partitie, gebruikmakend van Bootcamp.
  • Je installeert Parallels of VMWare en installeert daarna Windows binnen een “virtual machine”
  • Een zeer klein aantal applicaties word ondersteunt door CrossOver, wat je ook apart moet installeren.

Onder Bootcamp is 3D wel mogelijk, onder VMWare gelimiteerd, onder Parallels nauwelijks.

Ik heb gelezen dat Wine ook werkt. Alleen ik krijg het niet geinstalleerd. De beste methode is dus gewoon windows erop installeren ?

Crossover is op Wine gebasseerd en werkt makkelijker.

Voor 3D spelen moet je gewoon met Bootcamp aan de slag. Wel heel goed de instructies uit de handleiding volgen; anders vernaggel je je Windows installatie :slight_smile:

Overigens werken deze windows grappen alleen op Mac's met Intel processoren erin. Indien je die niet hebt, forget it...

Wat het beste werkt in dit geval is Google en de zoekfunctie hier op het forum...

[quote:ff09a5098c]Windows spellen op mac osx[/quote:ff09a5098c]

Wat is er mis met je toetsenbord :??

Wat ik laatst zag was dat via Cider ofzo gewoon games van windows direct onder Tiger kan draaien. Kijk maar op torrent sites daar zie je games staan met tussen haakjes unofficial. Die draaien dan op mac. Kan iemand me aanvullen want dit lijkt mij de toekomst?

Die draaien op het moment niet zo goed als het onder bootcamp zou draaien en ik geloof dat niet elke apple computer er mee aan de slag kan sowieso niet de macbook

volgens mij zijn er ook nieuwe games te koop voor windows maar tot mijn volle verbazing zat er in de winkels wel een sticker op dat het ook op de apple kan. owja miss als je wilt weten wat voor sticker gewoon met het beroemde apple gezicht :finderoud:

Sowieso spellen van Blizzard!! Echt super vet dus ook straks Starcraft 2!

Die "Cider" die werd genoemd is -ook- weer een afgeleide van WINE.

En Cider werkt verrassend goed.. ..als je game werkt. Vermaak me al dagen met Colin McRae Rally '05, framerates zijn zeer goed en mijn Saitek R440 stuurtje werkt ook nog eens. :)

Hier een best indrukwekkende lijst van Windows games die werken (en een lijst van niet werkende games :P) in OS X (Intel).

Counter-Strike 1.6 kan je spelen onder CrossOver, draait prima. CS:Source zou ik via Boot Camp doen.

Werkt Counter-Strike 1.6 via Crossover ook goed op een Macbook?

Voor zover ik heb kunnen zien: ja. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar een kameraad van mij speelt CS 1.6 via CrossOver in Mac OS X. :) Enkele keer een klein stottertje maar het loopt verder soepel.

Ik heb net gisteren vmware fusion geinstaleerd, alleen ik heb een driver nodig voor de video kaart (intel gma 950) omdat zonder die driver kan ik niet gamen op die virtual windows.

Weet iemand waar ik een goeie driver hier voor kan downloaden?

want ik heb op intel gezocht en ook wat gedownload, maar dan zegt hij dat het systeem te slecht is :S

ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen…

Wat gebeurt er als je Windows zelf op het Internet naar een driver laat zoeken? Dat kan ook gewoon.

En ik heb RCT 3 zonder parralells/bootcamp :wink:

vraagje als ik ergens cider vind moet dan het spel aan passen om het te kunne spelen of is het cider instaleren en dan windows spellen spelen !? alvast bedankt voor het antwoord

Als je Cider hebt hoef je aan het spel niets aan te passen. Als ik me niet vergis gebruik je cider om het spel zelf te runnen. Let er wel op dat Cider maar voor een beperkt aantal spellen en applicaties werkt.