Ik heb dus Windows xp geprobeerd erop te zetten. Maar dat lukte niet, omdat er geen Service Pack 2 op stond. Nu heb ik een vista cd gekregen en wil die erop zetten. Maar hoe kan ik windows xp eerst verwijderen? Gewoon het icoontje van de harde schijf verwijderen lijkt me niet voldoende... Alvast bedankt!
Dat zou moeten lukken ja. Ik had nog een Windows XP sp2 liggen van mijn windowslaptop en die kon perfect worden geïnstalleerd mét de bijgeleverde serial uiteraard. Nu uiteraard geüpdatet naar Windows 7.
Herstel CDs zijn gekoppeld aan de hardware van de PC waar ze bij geleverd zijn door een check van de BIOS en een certificaat achtige identity op de CD.
Bovendien; een herstel CD zal de configuratie van de PC waar hij bij geleverd werd herstellen en dus allerlei drivers en software installeren die je op je Mac niet wilt hebben...
[quote]
Herstel CDs zijn gekoppeld aan de hardware van de PC waar ze bij geleverd zijn door een check van de BIOS en een certificaat achtige identity op de CD.
[/quote]In de meeste gevallen wel ja. Maar er zijn uitzonderingen, sommige OEM-cd's bevatten deze check niet.
[quote]
Bovendien; een herstel CD zal de configuratie van de PC waar hij bij geleverd werd herstellen en dus allerlei drivers en software installeren die je op je Mac niet wilt hebben...
[/quote]Dat is nauwelijks een probleem als je CD die bovengenoemde check niet bevat. Die software/drivers kan je later gewoon verwijderen, daarna is het slechts een kwestie van de juiste drivers te installeren... wat tegenwoordig ook niet meer lastig is, aangezien Windows 7 een verbeterde apparaatherkenning + installatie heeft via Windows Update.
1 ding is echter wel heel duidelijk: het is illegaal om de OEM-cd te gebruiken voor een installatie anders dan de OEM-computer!
Nou het is gelukt! Ik weet niet voor hoe lang, maar ik kan zelfs op internet:P
Maar de toetsen voor brightness, of bijvoorbeeld het scrollen met 2 vingers werkt (nog) niet. Is dit wel aan de praat te krijgen? Heb ik toch nog een beetje mac gevoel:)
Ik heb via bootcamp geprobeerd windows xp te installeren op een aparte partitie.
Nu krijg ik enkel nog maar windows op mijn scherm, ik krijg geen keuze voor weer op mijn imac met het mac-besturingssysteem te werken.
hoe kan ik dit oplossen?
Ik zou graag de windowssoftware & partitie verwijderen zodat ik enkel nog mac kan gebruiken
Zet je Mac even uit, en start dan met de Option-toets ingedrukt op. Die toets zit tussen de Control en de Command (?) op je toetsenbord.
Dan zou je meerdere keuzes moeten krijgen, en weer met Mac OS X kunnen opstarten. Eenmaal opgestart kun je de Bootcamp-assistent uit de Programma's/Hulpprogramma's opstarten, en dan kiezen om Windows te verwijderen. [b]Let wel op dat dan alle bestanden van Windows verwijderd worden, ook persoonlijke bestanden.[/b]
Verschijnt de Mac-partitie niet in de lijst dan heb je een probleem, en moet je de hele HD wissen en Mac OS X opnieuw installeren. Maar als je de [url=http://manuals.info.apple.com/nl_NL/Boot_Camp_Installatie-configuratiegids.pdf]Bootcamp-handleiding[/url] hebt gevolgd, is dit als goed is niet het geval.
Ik heb er een proef versie van VMware Fusion 4 op mijn iMac staan met daar "in" windows. Ik kan/wil VMware Fusion niet voorzien van een licentie code. De proeftijd van 30 dagen is voorbij.
Hoe kan ik toch alles ( windows en toegevoegde programma's ) + VMware Fusion toch geheel van mijn iMac verwijderen?
Vraag van Maggi ik wil windo 7 van mijn imac verwijderen maar als ik bootcamp open en klik op doorgaan krijg ik alleen de vraag hoe ik windoe en mac wil verdelen. Kan ik hem met paralells verwijderen.