Straks heb ik een Macje. Omdat ik niet overal computers kan neerzetten moet dat macje (zéker in 't begin) OOK Windows XP kunnen draaien.
Nou heb ik gelezen dat Macjes dat wel kunnen, maar dat het per sé een Windows XP mèt SP2 moet zijn.
Nou is het volgende het probleem:
Ik heb een hoop PC's met een legale windows, maar ook een paar zonder. Die laatste serie draait op Windows XP "Corporate". Dit is een XP die je zònder eigen licentie kunt activeren en gebruiken.
Probleem is dat die XP géén SP2 heeft. Kun je wel met de hand installeren, maar het zit er niet dirèct in.
Kan het echt kwaad voor de mac om te installeren zonder SP2?
Zo ja, dan moet ik een windows licentie regelen. Zal wel lukken, maar is 't in principe verder zo als een PC? Kan ik hem gewoon activeren zonder gezeur?
[quote:8a87bd6e69="nhand42"]I'm running XP Pro Corporate from a Bootcamp partition, works fine with Parallels 3036. The dialog that hussainahm pasted occurs when you select "Microsoft Windows" instead of "Parallels Configuration" from the boot menu.[/quote:8a87bd6e69]
Schijnt te kunnen.
Mien leev' jong van Amelberga...
Of je winXP Pro een Volume Licencinig Edition is, of niet, staat hier geheel los van.
Je moet dat [b:e9d2406a26]SP2[/b:e9d2406a26] in de XP installatiebestanden (staan in de map i386) [b:e9d2406a26]streamen[/b:e9d2406a26]. Dat heeft ooit, jaren terug in de c’t eens gestaan: hoe je dat met de hand deed.
Toen Apples Bootcamp echter verscheen met de eis van SP2 kwam er een programmaatje op de wereld dat dit voor je kon doen. Wie dat maakte, hoe het heette en onder welk OS het dat allemaal doet, weet ik niet meer, maar als je eens googlet op de vette woordjes kun je al een heel eind komen.
Als je het gast-OS niet native draait, maar virtueel (VM-ware of Parallel’s), maakt het geen fluit uit of het windowns is of Linux en welke versie.
Overigens kan ik me vagelijk een artikel herinneren (weet niet meer of 't web of papier was) waarin gekeken werd welke hobbels men voor de kiezen kreeg bij het op een intelMac activeren van een XP-licentie die voorheen op een andere machine draaide. (het interessante is natuurlijk dat je windows dan zowel native als ook virtueel op dezelfde machine kunt draaien, maar niet tegelijkertijd) Microsoft bleek bij het activeren de beroerdste niet.
De corporate editie is nooit met SP2 uitgegeven.
En aangezien ik niet zoveel geld heb wil ik die graag gebruiken, omdat die zonder licentie werkt, vandaar :).
Het is dus mogelijk om in een XP SP1 versie SP2 te zetten vóór de installatie...
En het dan gewoon als CD installeren? Of moet dat apart?
Ik weet niet wat streamen is (mac term?), dus vertel :).
[quote:561cb3fb30=".Arne"]
[size=7:561cb3fb30]Bovendien kan je ook wel Windows XP SP2 downloaden hoor... [/size:561cb3fb30][/quote:561cb3fb30]
Ja, maar die heeft dan weer een licentie nodig ;-).
Corporate heeft die FCKGW code (nu 8c8ry).
Een 'gewone' XP moet je na 30 dagen activeren,anders kapt 'ie ermee.
Ik zie.
Niet erg praktisch.
Dat wordt wachten op een licentie (een vriend van me werkt bij een computerwinkel, je wil niet wéten hoeveel XP Home licenties daar binnen komen! Maar gratis zijn ze natuurlijk niet, op marktplaats betalen ze er 100 euro voor!).
Dat hele windows is niet praktisch...
Je kunt beter niet gaan kloemelen met de Home edition. Daarmee kun je niet op een domein inloggen. En voor die honderd euro heb je een heel mooi nieuwsserver-abo van een à anderhalf jaar.
Niet zo generaliseren hè. Ik werk alweer 11 jaar met Windows en heb tot nu toe alles bereikt dat ik wilde bereiken, zonder de doemverhalen en problemen die Mac gebruikers altijd vertellen ;-).
Kan me niet herinneren dat ik ooit op een domein heb willen inloggen, heb home op ongeveer 3/4e van
mijn computers, dus daar valt vast mee te leven.
Heb zojuist wel een XP Home Corporate mèt SP2 gedownload. Engels, but who cares ;).
Zo eens even op een PC gooien, zien wat 't doet.