Windows XP geformatteerde schijven gebruiken met Tiger

Met Windows XP geformatteerde schijven gebruiken met Tiger: deze schijven kunnen perfect gelezen worden, maar niet beschreven. Kent iemand een oplossing voor dit probleem?

Dan moet je ze formatteren als FAT32 ipv NTFS, dan kan 'ie ook beschreven worden en zowel door Windows als Mac gelezen/beschreven worden :)

Nope. NTFS is read-only op een Mac.

(en standaard in XP)

Kan je ook een harde schijf partitionneren: de ene partitie mac en de andere fat32?

[quote:f4c097ce59="Sisamnes"]Kan je ook een harde schijf partitionneren: de ene partitie mac en de andere fat32?[/quote:f4c097ce59]

Tuurlijk maar dan heb je niks aan je Mac partitie in Windows… Want die ziet XP (en elke andere versie ook) niet…

Ik gebruik Mac drive van Mediafour - ik heb een mac laptop en een windows laptop - windows for work, mac for pleasure. Kun je dit dan 1 van die partities omzetten met disk utility? Ik denk dat dan alles verandert. Wat denken jullie van de omschakeling naar de nieuwe chip-architectuur?

[quote:bc5e2b3e4e="Nikita"][quote:bc5e2b3e4e="Sisamnes"]Kan je ook een harde schijf partitionneren: de ene partitie mac en de andere fat32?[/quote:bc5e2b3e4e]

Tuurlijk maar dan heb je niks aan je Mac partitie in Windows… Want die ziet XP (en elke andere versie ook) niet…[/quote:bc5e2b3e4e]

@ Nikita: daar hebben we net een draadje over gehad (néé, ik ben geen draadjes-turfer!) en daar antwoorde ik hetzelfde als jij. Daar bleek ik toch even op het verkeerde spoor te zitten, afijn, lees zelf http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=622059#622059
Maar misschien heb jij het wel goed en weet ik alleen niet meer hoe het moet?

[quote:bacbe81c49="Sisamnes"]Ik gebruik Mac drive van Mediafour - ik heb een mac laptop en een windows laptop - windows for work, mac for pleasure. Kun je dit dan 1 van die partities omzetten met disk utility? Ik denk dat dan alles verandert. Wat denken jullie van de omschakeling naar de nieuwe chip-architectuur?[/quote:bacbe81c49]

Ik snap je niet… Of ligt het aan mij? :?

[quote:34ec6aefb2="Liam"][quote:34ec6aefb2="Nikita"][quote:34ec6aefb2="Sisamnes"]Kan je ook een harde schijf partitionneren: de ene partitie mac en de andere fat32?[/quote:34ec6aefb2]

Tuurlijk maar dan heb je niks aan je Mac partitie in Windows… Want die ziet XP (en elke andere versie ook) niet…[/quote:34ec6aefb2]

@ Nikita: daar hebben we net een draadje over gehad (néé, ik ben geen draadjes-turfer!) en daar antwoorde ik hetzelfde als jij. Daar bleek ik toch even op het verkeerde spoor te zitten, afijn, lees zelf http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=622059#622059
Maar misschien heb jij het wel goed en weet ik alleen niet meer hoe het moet?[/quote:34ec6aefb2]

Ja nouja, je hebt inderdaad wel programma’s voor Windows waarmee je Mac filesystems kan lezen, maar als je de schijf gewoon als FAT32 formatteerd is het gewoon wel zo makkelijk. Hoef je ook niet te kloten met andere programma’s e.d.