Windows XP installeren please help?

Vandaag maar eens wat tijd over en ik denk ik ga xp eens proberen op mijn mac. Alles leuk en wel bootcamp partitie aangemaakt geen probleem nog. Instalatie van xp gaat lopen en toen vroeg hij welke partitie hij moest gaan formatteren. Ik slik twijfel twijfel. Ik dacht laat ik het nou maar niet doen dus via F3 en nogmaals F3 uit het menu gegaan en de comp ging weer opnieuw opstarten. Maar nu dus alleen een grijs scherm wat nu? XP cd is er a wel uit maar voor de rest gebeurt er niks... Please Help? Opstarten van dvd misschien maar hoe ging dat ook al weer? Met D ingedrukt? Nou poging gedaan met C ingedrukt gebeurt niks hetzelfde met D ingedrukt.... Please???

Option ingedrukt houden nadat je het opstartgeluid hoort en de Macintosh HD selecteren. Opstarten van een CD/DVD doe je doormiddel van "C" ingedrukt te houden.

nou opstarten met C helpt niet... en met command ook niet nog meer opties???

waarschijnlijk is het volume op je harde schijf corrupt geraakt door de afgebroken Bootcamp install. Waarschijnlijk is die schijf nog te herstellen door 'm te formatteren, maar dan moet ie natuurlijk wel gemount kunnen worden. misschien moet de schijf eerst ge-rebuilt worden met bijv. disk warrior.

hmmm en nu? dan... wat te doen?

met alt opstarten geeft ook geen effect.... krijg alleen muis in beeld maar is niet te bewegen oid.....begin langzamerhand wat in paniek te raken... gelukkig wel Timemachine draaiende gehad dus ik neem aan dat alles veilig is?

als je geen toegang hebt tot een andere mac met disk warrior plus een firewire kabel, vrees ik dat je langs moet bij een Apple store of reseller.

hmmm Balen moet werken morgen zal dan pas maandag kunnen grrrr... Hoop ik dat ik mijn vriendin zo ver krijg... Maar is morgen natuurlijk een gekkenhuis in Tilburg shit shit!!! Nog mensen met briljante ingevingen?

Ik heb dit vaker gezien in de capaciteit van mijn werk; helaas zul je inderdaad lang moeten bij een Authorised Service Provider: de hardeschijf moet eruit en via een special procedure naar zijn originele staat gebracht worden, pas dan kun je er weer wat mee. En als ik jou was zou ik rekening houden met een week of twee reparatietijd. Morgen is het druk, en de technische diensten van dergelijke winkels, werken meestal niet op zaterdag (plus er zijn waarschijnlijk nog wat wachtenden voor je, dus je komt onderaan de lijst te staan).

enne alle data??? Weg of is timemachine nu de reddende engel?

ho ho, even wachten met shredderen van alle data of terugbrengen van je appletje naar de boomgaard ik heb precies hetzelfde gehad en heb uiteindelijk, na bovenstaande pogingen de boel zonder schade weer aan de praat gekregen met de org. apple dvd's

ik weet even niet meer hoe prcs maar je kunt je pc geforceerd laten opstarten van dvd (geloof ook door option ingedrukt te houden staat vast wel ergens in het bijgeleverde boekje) en dan bijv de install. procedure te proberen (archive and instal)

dan kun je daarna met time machine 95% redden zo ver ik heb begrepen(sommige instellingen zijn foetsie evenals sommige geregistreerde zaken (serials/ drm muziek)

succes Ivar

[quote:7c24a26ad2="ivar"]enne alle data??? Weg of is timemachine nu de reddende engel?[/quote:7c24a26ad2]

Ik zie het probleem niet als je TM gebruikt. Leopard DVD erin en dan moet het toch mogelijk zijn om de partities vd harddisk te verwijderen en weer 1 nieuwe HFS partitie te maken. Vervolgens de TM backup restoren en alles moet weer in originele staat zijn. Lijkt mij sterk als de harddisk niet meer te benaderen/gebruiken is.

De TM howto van MacFreak heb ik onlangs nog met succes doorlopen. Ik kan hem daar niet meer vinden maar ik heb een kopie op mijn server staan.

http://www.eovermeer.nl/~eovermeer/files/Howto%20Time%20Machine%20Restore.pdf

Succes

Wat je dus vaak ziet na een afgebroken Bootcamp installatie, is dat het volume niet gemount wordt, en ook de machine niet meer opstart met C of alt ingedrukt. En ik vrees dat de topicstarter dat ook heeft.

[quote:6cbf702be6="nillio"]Wat je dus vaak ziet na een afgebroken Bootcamp installatie, is dat het volume niet gemount wordt, en ook de machine niet meer opstart met C of alt ingedrukt. En ik vrees dat de topicstarter dat ook heeft.[/quote:6cbf702be6]

Dat kan, die ervaring heb ik met Mac OS X gelukkig nog niet gehad, maar zodra je van de Leopard DVD start mag de schijf ook niet gemount worden omdat deze toch eerst opnieuw gepartioneerd moet worden. Als dat lukt moet de rest met TM hersteld kunnen worden.

Sorry, maar lees de manual dan ook. Daar staat duidelijk in welke partitie je moet selecteren tijdens de Windows installatie...

Dit had ik ook, maar na een paar keer opnieuw opstarten (met alt) deed hij het weer :? Gelukkig, want [u:293039f6c3]ik[/u:293039f6c3] ben geen Time Machine gebruiker. :lol:

[quote:c66766329c="sven-"]Sorry, maar lees de manual dan ook. Daar staat duidelijk in welke partitie je moet selecteren tijdens de Windows installatie...[/quote:c66766329c]

zucht …

[quote:ea5997fe56="vrolykje"][quote:ea5997fe56="sven-"]Sorry, maar lees de manual dan ook. Daar staat duidelijk in welke partitie je moet selecteren tijdens de Windows installatie...[/quote:ea5997fe56]

zucht …[/quote:ea5997fe56]
want…?

Ik besef dat mijn opmerking niets toevoegt (geen oplossing), maar volgens mij klopt het wel wat ik zeg.

heb dit probleem ook heb hem onlangs binnen gedaan en ik hoop dat het garantie is

in principe zal het geen garantie zijn aangezien het een software issue is.... aan de andere kant is het wel raar dat een volume om zeep kan worden geholpen door een afgebroken bootcamp installatie. dus ik zou toch een pittige discussie met apple support beginnen...