Windows XP krijgt klappen

Voor het vastleggen van een Voorlopig Ontwerp (architectuur) maken we van alle tekeningen ook een pdf. Op mijn Windows bak (3 Ghz, 1 Gb ram) duurt dat 5 a 10 minuten per pdf. Op mn 17" Powerbook (1 Ghz, 1 Gb ram) gaat het in minder dan een minuut. Wat is Windows toch klote.

haha! 10 punten voor de titel van de topic :)

[quote:a5d1a6bf4d="gijsraggers"]Voor het vastleggen van een Voorlopig Ontwerp (architectuur) maken we van alle tekeningen ook een pdf. Op mijn Windows bak (3 Ghz, 1 Gb ram) duurt dat 5 a 10 minuten per pdf. Op mn 17" Powerbook (1 Ghz, 1 Gb ram) gaat het in minder dan een minuut. Wat is Windows toch klote.[/quote:a5d1a6bf4d]

PDF ondersteuning is ingebouwd in Mac OS X. Natuurlijk gaat het sneller! :smiley: Maar nadat het PDF document gemaakt is open je het best met Acrobat Pro en kies je voor reduce file size want Mac OS X gebruik helemaal geen compressie (of toch te weinig) voor PDF documenten en ze zijn dan ook SCHANDALIG groot! :frowning: Maar dan nog gaat het super rap op m’n iMac 8)

[quote:a6b7174d2f="larridon"]PDF ondersteuning is ingebouwd in Mac OS X. Natuurlijk gaat het sneller! :D Maar nadat het PDF document gemaakt is open je het best met Acrobat Pro en kies je voor reduce file size want Mac OS X gebruik helemaal geen compressie voor PDF documenten en ze zijn dan ook SCHANDALIG groot! :([/quote:a6b7174d2f]

Maar je bent en blijft natuurlijk veel cooler dan die windows gasten die met één of ander print to pdf programma een word document naar pdf omzetten. 8)

[quote:503a8225a6="kenmasters"][quote:503a8225a6="larridon"]PDF ondersteuning is ingebouwd in Mac OS X. Natuurlijk gaat het sneller! :D Maar nadat het PDF document gemaakt is open je het best met Acrobat Pro en kies je voor reduce file size want Mac OS X gebruik helemaal geen compressie voor PDF documenten en ze zijn dan ook SCHANDALIG groot! :([/quote:503a8225a6]

Maar je bent en blijft natuurlijk veel cooler dan die windows gasten die met één of ander print to pdf programma een word document naar pdf omzetten. 8)[/quote:503a8225a6]

Het is inderdaad gemakkelijker :slight_smile:

Laatst een AutoCad PDF van een architect mogen ontvangen, geillustreerde kaart. 89 lagen... duurde op de Mac bijn 10 minuten om te openen. Geen lijndikte nog fatsoenlijk.. Die vervolgends gerasterized in Photoshop... toen 2,5 GB....

Ik snap niet dat mensen nog met dat 'platfvorm willen werken…

:x

[Off topic] Hey Beammeup, mag ik even zeggen dat ik verschrikkelijk jaloers ben op jouw setup die in je sig staat.[/off topic]

[quote:e7d6c1db5f="Dorkiban"][Off topic] Hey Beammeup, mag ik even zeggen dat ik verschrikkelijk jaloers ben op jouw setup die in je sig staat.[/off topic][/quote:e7d6c1db5f]

Powebook 12’’, 1,5 Ghz 768 MB, Quicksilver G4 ,OWC 1,5 Ghz update, 1 gig ggggrrrrrrr

Hey Dorkiban, mag ik even zeggen dat ik verschrikkelijk jaloers ben op jouw setup die in je sig staat.

PM9650, Sonnet 800MhzG4 upgrade en nog wat PCI hardware om mee te kunnen… :smiley:

Maar die pdf gevallen gaan ook hier aanzienlijk sneller open in voorvertoning dan met Acrobat Reader.

[quote:748dc3ffc4="Rail"][quote:748dc3ffc4="Dorkiban"][Off topic] Hey Beammeup, mag ik even zeggen dat ik verschrikkelijk jaloers ben op jouw setup die in je sig staat.[/off topic][/quote:748dc3ffc4]

Powebook 12’’, 1,5 Ghz 768 MB, Quicksilver G4 ,OWC 1,5 Ghz update, 1 gig ggggrrrrrrr

Hey Dorkiban, mag ik even zeggen dat ik verschrikkelijk jaloers ben op jouw setup die in je sig staat.

PM9650, Sonnet 800MhzG4 upgrade en nog wat PCI hardware om mee te kunnen… :smiley:

Maar die pdf gevallen gaan ook hier aanzienlijk sneller open in voorvertoning dan met Acrobat Reader.[/quote:748dc3ffc4]

Mag ik even zeggen dat het stout is om jaloers te zijn! :stuck_out_tongue:

Ik?... jaloers? Hoe kom je daar nu bij...

[img:d6ac5df846]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7855[/img:d6ac5df846]