Windows XP op een OSX (10.3.9) netwerk

Hoi,

Ik heb een probleem. ik heb namelijk een paar windows XP & windows 2000 computers aangesloten op een OSX (10.3.9) netwerk, Windows 2000 heeft geen problemen, maar de XP machine’s geven steeds aan dat het netwerk niet te bereiken is. :frowning:

Weet iemand hier wat meer over of eventueel een oplossing ??
Bedankt,

D

XP d'r af gooien en 2000 d'r op zetten :P

Je firewall uitzetten en hij doet ut !

:finderoud:

[quote:73a7aadcf1="Macosx"]Je firewall uitzetten en hij doet ut !

:finderoud:[/quote:73a7aadcf1]

Ook vaag dat XP de firewall zodanig heeft ingesteld dat 'ie z’n netwerk niet kan bereiken… Grondige firewall, dat wel :?

[quote:bed60ee801="Bambino"]Hoi,

Ik heb een probleem. ik heb namelijk een paar windows XP & windows 2000 computers aangesloten op een OSX (10.3.9) netwerk, Windows 2000 heeft geen problemen, maar de XP machine’s geven steeds aan dat het netwerk niet te bereiken is. :frowning:

Weet iemand hier wat meer over of eventueel een oplossing ??
Bedankt,

D[/quote:bed60ee801]
http://pearpc.sourceforge.net/
zo moeilijk is dat toch niet :?

[quote:3116ba2a83="Nikita"][quote:3116ba2a83="Macosx"]Je firewall uitzetten en hij doet ut !

:finderoud:[/quote:3116ba2a83]

Ook vaag dat XP de firewall zodanig heeft ingesteld dat 'ie z’n netwerk niet kan bereiken… Grondige firewall, dat wel :?[/quote:3116ba2a83]

Tja, ik heb me rot gezocht om dit voor elkaar te krijgen, maar toen ik de firewall uitschakelde kon ik de C schijf op mijn desktop mounten.

:finderoud:

[quote:312ad60dba="windowsinthewindow"][url]http://pearpc.sourceforge.net/[/url] zo moeilijk is dat toch niet :?[/quote:312ad60dba]

Waarom een (overigens nogal onduidelijke) Emulator installeren om het netwerk te bereiken? Dat is toch wel het meest omslachtige wat je kan doen… :?

Hallo... ik zit nog steeds met ditzelfde probleem en heb tot op heden geen oplossing ! Iemand een idee hoe dit wel te verhelpen is ?? :(

:roll: vreemd, ik heb hier 3 macs in een Windows netwerk en het is moeilijker om de windowsbakken te zien dan andersom. Op de windows (XP) machine via mijn netwerk (?) zoeken naar workgroups en daar moeten de mac's te vinden zijn, mits ze natuurlijk wel met de goede permissie's ingesteld zijn in je delen voorkeuren in je systeem....

Vreemd, een hoop reacties, maar het probleem is niet opgelost. Ik heb ook zo'n situatie. een powerbook, een imac en een pc (xp) aan een airport basisstation. alle machines kunnen internetten via de airport. ook kan met iTunes muziek gedeeld worden (er moet dus sprake zijn van een netwerk denk ik zo), maar in de finder/netwerk kan ik de pc niet zien. Andersom ook niet. Met de pc kan ik de macs niet traceren....... ook kan ik dus niet printen via mijn macs op de printer die aan de pc zit...

Wie o wie heeft de gouden tip?

[url]http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=19652[/url] Nou moet het toch lukken? 8)

BTW lees ook ff het sticky boven dit forum…i.o.w. RTFM…

Ik ben in ieder geval al een stuk verder..... Nu is de pc soms en soms niet in het netwerk zichtbaar..... das alleen jammer met printen. Waar het nu aan gelegegen heeft, ik weet het niet. In ieder geval bedankt; ik ga nog ff verder pielen.

Kijk gewoon even rustig door je netwerk instellingen op de apple's zorg ervoor dat je daar windows deling en dergelijke aan hebt staan. Mocht je er dan nog niet uitkomen nouja dan is er iets niet goed. Inderdaad kan dus ook de firewall op de PC gaan klooijen zorg even dat die goed is afgesteld.

Hmmm, ik ken dit probleem. Ik heb t r bij gelaten en vol afschuw de pc weg gedaan. Maar dat is denk ik geen goeie tip :P