Windows XP openbare shares benaderen met MacOS 10.4

Hi,

Ik probeer shares die normaal met een windows xp machine gewoon zonder gebruikersnaam en wachtwoord te benaderen zijn nu met mijn iMacG5 te openen. Echter krijg ik nu steeds een popup scherm waarin ik een gebruikersnaam en password moet invoeren.

Echter wil ik gewoon dat ik onder een guest account inlog op die winxp machine. Nu heb ik namelijk teveel rechten in die share.

Met mijn andere windows computer wordt ook niet om een wachtwoord gevraagd. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik wil dus gewoon de shares met mijn mac openen zonder het invoeren van een username en password.

Gewoon gewoon geen wachtwoord ingeven? Ik gebruik één schijf in mijn pc tegenwoordig als externe harde schijf voor mijn PowerBook. Ik heb geen wachtwoord op mijn pc staan en heb bij het delen van de schijf aangevinkt dat andere gebruikers bestanden mogen wijzigen. Nu kan ik die schijf gewoon via het netwerk openen. Je krijgt wel dat venstertje met gebruikersnaam en wachtwoord, maar daar moet je alles gewoon laten staan en op ok klikken. Normaal gezien zou dat moeten werken hoor.

al geprobeerd en dat wil ie niet...

het is opzich niet zo’n ramp maar netjes is het niet.ß

Inlog en wachtwoord van de mac eens invoeren. Bij mij werkt hoe vreemd ook alleen dat.

Laatst stuitte ik op hetzelfde probleem. Ik meen toen gewoon 'guest' te hebben ingevuld zonder wachtwoord en toen kreeg ik toegang.