Winkelaanbiedingen - zijn dit echte koopjes?

Een kleine computerwinkel hier in België stopt met de aankoop van Apple-computers. Daarom moeten volgende oudere artikelen "de deur uit". Maar zijn deze "aanbiedingen" de moeite waard?

• Powermac G4 dual 867 GHz, 256Mb RAM, 60 GB harddisk, GeForce 4 MX 32 MB, DVD / CD-RW, OS X, USB en Firewire = 1000 euro

• iMac G4 1 GHz, 17 inch, 256Mb RAM, 80 GB harddisk, GeForce 4 MX 64 MB, Superdrive, OS X = 1500 euro

Beide Mac’s zitten in een (ongeopende) originele verpakking, met garantie van één jaar.

Kopen of laten staan?

[quote:7ee787d191="Jannick"]Een kleine computerwinkel hier in België stopt met de aankoop van Apple-computers. Daarom moeten volgende oudere artikelen "de deur uit". Maar zijn deze "aanbiedingen" de moeite waard?

• Powermac G4 dual 867 GHz, 256Mb RAM, 60 GB harddisk, GeForce 4 MX 32 MB, DVD / CD-RW, OS X, USB en Firewire = 1000 euro

• iMac G4 1 GHz, 17 inch, 256Mb RAM, 80 GB harddisk, GeForce 4 MX 64 MB, Superdrive, OS X = 1500 euro

Beide Mac’s zitten in een (ongeopende) originele verpakking, met garantie van één jaar.

Kopen of laten staan?[/quote:7ee787d191]

Voor een 17inch iMac is het niet veel geld, maar dit is toch al de oudere G4 serie?, en in september komt de nieuwe iMac uit. Je kunt best naar die winkel toestappen, en misschien onderhandelen om er nog eens 150 EUR van de prijs af te halen, of eventueel extra RAM geheugen en misschien een extra accessoire erbij. Dan lijkt het me een redelijk bedrag.

PS waar is het?

Ik kwam die winkel toevallig tegen, één of andere steenweg als je Gent net binnenrijdt... het adres weet ik niet echt, de naam is SCS of zoiets (had ik nog nooit van gehoord).

Die iMac is inderdaad zijn geld waard, hoewel het niet om het allernieuwste model gaat.

Maar die Powermac interesseert mij meer. Weet iemand of die zijn geld waard is?

Ik had het ook eens gedaan met een windows - compaq, winkelaanbieding, direct verkocht en een iMac gekocht, nu vraag ik me ook wel af waar die winkel ergens is maar zoals hierboven al is vermeld is dat een oudere versie van g4, en graakt hij er idd niet vanaf , of heeft hij er andere stukken in gestoken, Met belgen weet je nooit! :lol:

cheers,
Yourec

Ja doen!

Probeer nog extra Ram erbij te krijgen. Ik heb ereen met 1500 Ram en draait beresterk. 8)

Kijk en vergelijk op tweedehandsmac.nl Volgens mij betaal je voor de machine wat er nu ongeveer tweedehands voor gevraagd wordt. Lijkt mij geen slechte koop! Hou er wel rekening mee dat je geen superdrive hebt en dat je waarschijnlijk extra geheugen bij wilt plaatsen. O ja, het betreft hiet volgens mij wel het MDD windtunnel model en waarschijnlijk kom je niet meer in aanmerking voor het vervangen van de voeding i.v.m. het lawaai wat de machine produceert, stil is 'ie niet.

Op tweedehandsmac.nl komt dit model meestal iets duurder uit. De meeste toestellen hebben evenwel meer RAM, maar zijn wel niet nieuw.

Het exacte model staat hier.

Doe je daar nog lang mee (het is natuurlijk “maar” 1000 euro, maar toch)?
Ik zit enorm te twijfelen hoor.

welk type OS zit er bij die imac? ik zou in ieder geval nog wat onderhandelen, en wat als er iets met die mac is... de uitbater zegt het zelf, ze stoppen met het verdelen van apple producten. Kun je mooi op een ander gaan als er iets mee mis is.

ik zou er in jou plaats nog een goeie 200 euro willen afdoen, kun je nog steeds afkomen tot 150euro…

succes

[quote:433ac7a7b5="Dalleke"]Ja doen!

Probeer nog extra Ram erbij te krijgen. Ik heb ereen met 1500 Ram en draait beresterk. 8)[/quote:433ac7a7b5]

Ik heb hem ook (wel superdrive), ook met 1,5 gig Ram en het is idd een beest van een machine.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nog nooit achter een G5 gewerkt heb maar dan betaal je ook meer.
Zorg er wel voor dat er veel (hoe meer hoe beter) ram in zit.
Kun je tegen een beetje lawaai, kun je (ipv 256) 512 MB krijgen (later aanvullen kan altijd nog), heb je al een beeldscherm en ben je niet van plan dvd’s te branden, nou dan is de machine het geld echt wel waard.
Wat wil je er eigenlijk mee doen? Kunnen we misschien een inschatting maken of het echt de moeite waard is (vast wel).

Ik zou de machine vooral gaan gebruiken voor het maken van websites (dus Photoshop, Dreamweaver en al die andere programma's). Dat lukt op zowat elke computer, ik ben helemaal niet veeleisend en heb genoeg geduld.

Die iMac komt niet meer in aanmerking: zo’n alles-in-één ontwerp is niet echt mijn ding, tenzij het om een laptop gaat.

Het mag misschien erg raar klinken, maar het gaat op dit moment tussen die Powermac en een iBook (jawel). Ik ben er nog niet helemaal uit of ik wel degelijk een draagbare computer nodig heb (ik ga op kot). Alles heeft zo een beetje voor- en nadelen. Zo’n iBook ziet natuurlijk veel meer af dan een Powermac die je gewoon laat staan.

Je moet ook wel rekenen op extra uitgaven: geheugen en schermpje. 1500 euro zou waarschijnlijk toch wel volstaan voor het totaalpakket?

Als iemand zou weten of ik als student een draagbare of vaste computer nodig heb zou het allemaal opgelost zijn :smiley: tja, ik weet het zelf niet eens.

Maar ondertussen staat die Powermac wel te wachten op een vluggere koper… :?

Mijn zus heeft een iBook G4 773 mhz enz, enz, en zij gaat ook op kot! en man geloof mij die iBook ziet er niet uit! valt hier valt daar, en veel problemen gehad met het scherm dat inees zwart kleurde! veel schrammen, nat geworden van hem is mee naar buiten te nemen, oeps? regent het nu :-)

Ik zou gaan voor de G4, een laptop is maar een laptop toch? :slight_smile:

Cheers,
Yourec