Winmail.dat?

Hallo!

Even een vraagje over een bestandje, waarvan ik niet weet of ik hem überhaupt kan openen op een Mac.

Wat is; Winmail.dat
Waar staat .dat voor en is er een applicatie voor de Mac om hem te openen?

Thx alvast.
:mrgreen:

Neem hier maar eens een kijkje: [url=http://www.joshjacob.com/macdev/tnef/index.html]TNEF's Enough[/url]

Wat is een winmail.dat (in het engels van hun website):

[quote:b06ae74812][b:b06ae74812]Q: What is the deal with winmail.dat files anyway?[/b:b06ae74812]

The files are usually received by SMTP based e-mail programs from Microsoft Exchange and Microsoft Outlook users. The SMTP based e-mail program will usually either receive a MIME attachment named “winmail.dat” or a MIME attachment with the type “application/ms-tnef.”

The file is a rich text (or MAPI) message that is sent from Outlook to Exchange. When Exchange sends the message to an outside server it writes the MAPI message as a MIME attachment. The unfortunate side effect of this plan is that if the Outlook user has someone in their address book as a person who can receive “Rich Text” then the user will receive the TNEF file whether the user uses Outlook or not.[/quote:b06ae74812]

Nogmaals dank voor het snelle antwoord. Ik mag nu uitleggen hoe iemand zijn Outlook moet instellen... :?