WinME + OSX 10.3.4 via Router

Hee mensen, ik heb een vraagje. Ik heb een netwerk lopen tussen mn eMac een oude pentium 2 met Windows Millennium (vergelijkbaar met Win 98SE). Ik kan vanuit mijn de Mac de op de gedeelde mappen van de Windows-machine kijken, via Windows-deling (Samba). Nu kan ik op de Windows-machine ook mijn eMac zien alleen als ik erop klik dan vraagt hij een wachtwoord om op de Mac te kunnen kijken. Ik weet niet wat dit wachtwoord zou moeten zijn. Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank,
RedDrum

Dat is je eigen user wachtwoord. die je gebruikt bij het inloggen. dus usernaam en wachtwoord van je eigen account invullen en dasn mag je daarna de volumes selecteren waarin je wilt klooien.

[quote:6f99987d87="jeroenimo"]Dat is je eigen user wachtwoord. die je gebruikt bij het inloggen. dus usernaam en wachtwoord van je eigen account invullen en dasn mag je daarna de volumes selecteren waarin je wilt klooien.[/quote:6f99987d87] Dat wachtwoord had ik al geprobeerd, omdat het erg voor de hand lag, maar dat wil niet lukken :cry: Heeft het niet meer met een instelling in OSX te maken? Ik heb hier al eens iets van gelezen, maar toen had ik nog geen Mac en nu kan ik het niet meer vinden.

Op MacWindows.com staat heel veel info, maar vooral voor OS 9…

Je moet wel de sharing naar Windows aanzetten op je MAC: System Preferences/Sharing/Services en vervolgens zou je dan inderdaad met je eigen inlognaam en wachtwoord waarmee je ook op je MAC inlogt vanaf je PC moeten kunnen inloggen.

Het probleem is opgelost: Het was een bug in Win98/WinME... Je moet blijkbaar op de Wintel dezelfde username hebben als op je Mac en dan kun je met je Apple-wachtwoord inloggen.