wireless computer to computer netwerk opzetten.

Kan iemand mij een gedetailleerde beschrijving geven hoe ik thuis een wireless computer to computer netwerkje kan opzetten?

Wat wil ik?

Ik heb een iMac G4 met een airportkaart en een vigor router. Ik heb ook een iMac G3 via dezelfde router verbonden met het internet en een iBook G4 met airportextremekaart. Met de laatste wil ik draadloos in huis kunnen internetten. Hoe krijg ik dat voor elkaar zonder basestation? Kan het uberhaupt? Welke instellingen en waar?

Alvast bedankt!

Wat is er bij jouw airportkaart anders dan die van mij??? Kortom... :wink: Flauw, maar wel waar...

Yep dat kan... softwarematig router mi niet nodig

gewoon onderling netwerkje opzetten.
netwerk → airport → help (dat opent een wizzard… wijst zichzelf verder)

gr douwe-jan

(Vergeet het te zeggen, nam aan dat dat ook wel duidelijk was, maar kom gerust eens kijken naar hoe het staat met de instellingen...)

CMC! Bij jou werkt het wel met een basisstation. Namelijk een wireless router. Ik vraag me dus af of het zonder kan! Enne ..........ik vroeg toch om een gedetailleerde beschrijving?

Sorry zoek dat anders zelf uit, een gedetailleerde beschrijving eisen! Er is toch al antwoord gegeven dat er een wizard bij je airport instellingen zit! Beetje zelfredzaamheid is een mens niet ongewoon lijkt me!

Ik schets exact mijn probleem. Als je het antwoord niet weet, reageer dan niet!

Eh sorry hoor iApple... Had je gevoel voor humor hoger ingeschat... Zal voortaan m'n mond maar weer houden... Blijf tenslotte blond... (Maar wat die router aangaat, daarover ben je in je vraag niet duidelijk: je noemt alleen je vigor router en die heb ik dus ook, dus misschien moet je zelf ook wat concreter worden...)

Neem aan dat je nog niets hebt gevonden. Wat je wil opzetten heet een ad-hoc netwerk, twee wireless pc's je imac en je ibook. Zoals al eerder vermeld stond is er gewoon een wizard die dat voor je kan opzetten.

Hoe kom je daar:

Je klikt op het airport icoontje in je menubalk, daar klik je op “Maak netwerk aan…” en je kan een computer->computer verbinding maken. Er is nu dus een draadloos netwerk tussen die 2 pc’s op de andere ff het netwerk zoeken en connectie maken.

ff zoeken was genoeg geweest…

Het zal wel aan mij liggen maar ik kijg op mijn iBook dus geen internet. En ja gezocht had ik al en de wizard heb ik gedraaid maar lost probleem niet op. Daarom vroeg ik om gedetailleerd verhaal. Misschien mis ik iets of zo? Dus als iemand nog suggesties heeft?

Waar wil je dan internet vandaan halen als je alleen een netwerk maakt tussen twee compu's? Steek je een netwerk kabel (verbonden aan de router) in de iMac dan kan je wel draadloos op je iBook internetten.

Een airport (extreme) kaart kan maar 1 connectie maken met een netwerk, niet met meerdere netwerken.

De iMac g4 airport wil ik via airport verbinden met iBook airport extreme. De G4 en G3 zit in de Vigor (draadje). Daar komt dus het internet vandaan. En nee dan heb ik op de iBook dus geen internet terwijl ze wel verbonden lijken.

Dan moet je op je iMac internet delen via airport aanzetten. En op je ibook dat netwerk zoeken en ermee verbinden. Dan heb je draadloos internet op je ibook.

Heb ik uiteraard gedaan en dan nog geen internet! Ik ben niet achterlijk of zo hoor! Uiteraard heb ik gezocht! Ik deed een VERZOEK om een gedetailleerde beschrijving omdat er blijkbaar iets in de instellingen mis is en ik EIS hier helemaal niks.

En toen werd het stil!

Jezus vent! heb ook nog een leven naast dit forum hoor. Maar zie al dat je een tweede topic bent begonnen over hetzelfde probleem. Licht.....