Wireless iMac i.c.m. XP

Is het mogelijk om in mijn iMac 17" 800 een Airport kaartje te stoppen en dan de iMac gebruiken als basestation zodat ik met een laptop met XP daarop kan inloggen en gebruik maken van gedeeld internet? Zal geen extreme worden, dus 802.11b als max. Zijn er verder nog items waar ik rekening mee zou moeten houden?

(iMac staat op de 2e verdieping, oud huis zonder beton. Laptop begane grond of op bed op de 1e).

Je hoeft ook geen airpot te kopen als station. Heb verleden week mijn G4 en powerbook in een draadloos netwerk gezet met een accespoint of een routervan Belkin welke werkt aan extreme snelheid , kostprijs 89 euro. Airportkaarten werken er vlekkeloos mee samen.

[quote:1506eaf5dc="digitalguru"]Je hoeft ook geen airpot te kopen als station. Heb verleden week mijn G4 en powerbook in een draadloos netwerk gezet met een accespoint of een routervan Belkin welke werkt aan extreme snelheid , kostprijs 89 euro. Airportkaarten werken er vlekkeloos mee samen.[/quote:1506eaf5dc]

Same here, Belkin 54g, werkt perfect, aansluiten, surfen!

Ok, da's mooi. Maar niet geheel wat ik bedoel.

Ik wil zonder base-station werken. alleen van iMac <-> laptop Wintel. Dus alleen met 2 kaartjes.
Lukt dat?

Hoe zou dit nu in godsnaam kunnen werken, waar gaan die kaartjes hun verbinding halen ? Bij een buur die een draadloos netwerk heeft misschien ?

[quote:2168b926a1="digitalguru"]Hoe zou dit nu in godsnaam kunnen werken, waar gaan die kaartjes hun verbinding halen ? Bij een buur die een draadloos netwerk heeft misschien ?[/quote:2168b926a1]

Tuurlijk kan dat werken. Wordt bijons zo gedaan maar dan tussen twee Wintel bakken.

Kweet niet hoe het moet maar weet wel dat het ook kan tussen Win en OSX.

De iMac moet je gaan voorzien van een Airport kaart. Ik mag aannemen dat de iMac met een kabeltje op het WWW is aangesloten? Vervolgens kun je in OS X instellen dat je de internetverbinding via Airport wilt delen. Vervolgens kun je met de Windhoos bak dit netwerk selecteren en there you go. Heb het zelf gedaan met twee iBooks, eentje had adsl en allebei een Airport extreme kaartje. Ging als een tierelier!

Succes ermee! :roll:

Edit: Systeem Voorkeuren > Delen > Internet, vervolgens Airport selecteren!

[quote:e964c4f384="freerksmit"]De iMac moet je gaan voorzien van een Airport kaart. Ik mag aannemen dat de iMac met een kabeltje op het WWW is aangesloten? Vervolgens kun je in OS X instellen dat je de internetverbinding via Airport wilt delen. [/quote:e964c4f384]

Tuurlijk gaat dit werken, als je een airport hebt, maar dat heeft en wil hij niet. Hij wil gewoon twee kaartjes met elkaar laten communiceren !!!

Idd is de iMac met een kabel aan ADSL verbonden. Volgens Apple kan een iMac met Airportkaart fungeren als basestation. Ok dat zou moeten werken.

Dus als ik met mijn laptop en een willekeurig WiFi PCMCIA kaartje erin prop, zou ik in principe op de iMac kunnen inloggen, aangezien de protocollen gelijk zijn! Nietwaar?

[quote:a1078063cd="digitalguru"][quote:a1078063cd="freerksmit"]De iMac moet je gaan voorzien van een Airport kaart. Ik mag aannemen dat de iMac met een kabeltje op het WWW is aangesloten? Vervolgens kun je in OS X instellen dat je de internetverbinding via Airport wilt delen. [/quote:a1078063cd]

Tuurlijk gaat dit werken, als je een airport hebt, maar dat heeft en wil hij niet. Hij wil gewoon twee kaartjes met elkaar laten communiceren !!![/quote:a1078063cd]

WTF are you talkin’ about? Dit is precies wat ie wil. Geen basestation, maar de iMac als basestation gebruiken. Ik heb dit zelf al vaker gedaan, werkt perfect!!

:?

[quote:6dd1cb317a="Indomarco"]Idd is de iMac met een kabel aan ADSL verbonden. Volgens Apple kan een iMac met Airportkaart fungeren als basestation. Ok dat zou moeten werken.

Dus als ik met mijn laptop en een willekeurig WiFi PCMCIA kaartje erin prop, zou ik in principe op de iMac kunnen inloggen, aangezien de protocollen gelijk zijn! Nietwaar?[/quote:6dd1cb317a]

Idd, dit gaat gewoon werken, mits allebei het 802.11b (of g) gebruiken

[quote:3ffc9a2b16="Indomarco"] Zal geen extreme worden, dus 802.11b als max. Zijn er verder nog items waar ik rekening mee zou moeten houden? [/quote:3ffc9a2b16]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet er een Extreme kaartje in een iMac 17", CORRECT ME IF I’M WRONG :?

Volgens Apple: Ingebouwde antennes en kaartsleuf voor optionele 11-Mbps Airport-kaart; voldoet aan IEEE 802.11b-norm

Dank voor jullie reacties, ik ga het doen!