Wireless internetten: PC sneller dan mac?

@Home heeft onlangs snelheden aangepast. Met Airport Extreme haal ik op mijn Imac met een gewone airportcard een downloadsnelheid van gemiddeld 400 kbyte/s en op mijn PC met een wireless USB adapter een downloadsnelheid van gemiddeld 550 kbyte/s. Snelheden zijn gemeten met speedtest. Voor upgrade van @Home was er geen verschil!! Rara hoe kan dit? :evil:

foute instellingen???? wel heel erg raar!

Ik vind de test met speedtest niet echt betrouwbaar, krijg bij telkens dezelfde tests verschillende uitkomsten met 100k verschil. Waar het precies aan ligt kan ik niet zeggen maar vind het wel frappant. Probeer dezelfde testen eens uit bij andere speedtest sites kijken of dit nog steeds opgaat.

ik denk dat je beter een site kan pakken die bestanden heeft van 10 mb + en een snelle download. en zo de download speed vergelijken

Weet je dan ook welke sites er nog meer zijn waar je je downloadsnelheid kan meten??

We hebben hier ook de @ home 4Mbit en halen met grote bestanden 535 Kb/sec :D

[quote:2d601ccd87="Gert Horsting"]We hebben hier ook de @ home 4Mbit en halen met grote bestanden 535 Kb/sec :D[/quote:2d601ccd87]

Dat is fijn voor je, maar dit is geen “wie heeft de snelste lijn” draad (want dat heb ik nog altijd :wink: )

Inderdaad de meeste speedtests geven bij mij ook per keer verschil, het beste is inderdaad een file van 10 Mb downloaden van een site, En zo vergelijken…

pb me ff als je een site / file zoekt…

[quote:c2dc9d3327="sigterm"][quote:c2dc9d3327="Gert Horsting"]We hebben hier ook de @ home 4Mbit en halen met grote bestanden 535 Kb/sec :D[/quote:c2dc9d3327]

Dat is fijn voor je, maar dit is geen “wie heeft de snelste lijn” draad (want dat heb ik nog altijd :wink: )
[/quote:c2dc9d3327]
Nietes Nietes Die heb ik :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

nee hoor ik zou het niet weten en het maakt ook geen zak uit wie de snelste heeft… en goh ben je het met me eens :mrgreen:

http://www.speedtest.nl http://www.mordax.nl let maar eens op het verschil tussen beide, mordax zit zowiezo 100 k lager

[quote:b004886f8d]@Home heeft onlangs snelheden aangepast. Met Airport Extreme haal ik op mijn Imac met een gewone airportcard een downloadsnelheid van gemiddeld 400 kbyte/s en op mijn PC met een wireless USB adapter een downloadsnelheid van gemiddeld 550 kbyte/s.[/quote:b004886f8d]

Zijn nogal wat factoren van invloed: Niet alleen met welke server je contact hebt, maar mischien staat je iMac wel op een ongunstige plek qua storende radiogolven. Verder is het maar de vraag hoe stabie @Home’s servers zijn.

Maarreuh, ik weet de snelheden niet uit m’n hoofd hoor, maar ik begreep dat WiFi veel sneller was dan ADSL, dus dat de bottleneck altijd bij ADSL lag?

Het kan zijn dat je mac een andere MTU instelling heeft bij de TCP/IP instellingen. Bij grote blokken data kun je met een grotere MTU een paar procenten meer snelheidswinst halen. Meestal stelt de mac dit automatisch in. De PC staat standaard vrijwel altijd ingesteld op 1500.

Je 4mb verbinding zit al in het werkgebied van de oude (11mb) WiFi verbinding.. Afhankelijk van signaal (en afstand) schakelt deze terug naar: 11 Mbps: <-80 dBm 5.5 Mbps: <-82 dBm 2 Mbps: <-86 dBm 1 Mbps: <-89 dBm Daarnaast is, zoals Rex zegt, MTU grootte van belang, maar mischien staat ook wel of niet encryptie aan. Daarnaast is de browser ook nog belangrijk. enne PC's zijn meestal sneller met e.a. Dat komt vaak omdat de mac programmatuur te "high level" is. Maar met wat meer programmeer inzet is de mac steeds "sneller" aan het worden. Kijk maar naar Safari vs IE, nieuwe versies van iPhoto en Preview (de eerste versie was stroop traag), coreAudio etc. Ik zou er niet mee zitten. Op de mac heb ik ook altijd van alles draaien, terwijl op de wintel je elke keer weer van alles moet sluiten anders loopt het echt niet meer.