Wireless Keyboard snoept batterij af Magic Mouse

Mijn Wireless Keyboard steelt blijkbaar batterij van mijn Magic Mouse.

Na één week gebruik, beiden nieuw uit de doos:

- Wireless Keyboard: 100 %
- Magic Mouse: 73 %

Een tijd geleden was dit [url=http://www.macrumors.com/2010/01/04/magic-mouse-blamed-for-draining-bluetooth-keyboard-batteries/]probleem[/url] al eens vastgesteld bij Apple, maar in de omgekeerde volgorde (Magic Mouse snoepte batterij van het keyboard af). Dit hebben ze opgelost met een update.

Ik heb de meest recente versie van OS X, 10.6.3 + alle updates.

What to do?

[img]http://www.9to5mac.com/files/u312/apple-magic-mouse-keyboard.jpg[/img]

Het is niet zo dat het toetsenbord leeft op de batterij van de MM. Het is zo dat sinds de invoering van de MM het keyboard meer stroom verbruikt. Dat staat ook in het stukje waarnaar je linkt. Het keyboard gebruikt erg weinig stroom (veel minder dan de muis) en nu is de batterij van het keyboard nog zo goed als vol. Maar dat zal ongetwijfeld minder gaan worden. Alleen niet door de muis.

Je muis gebruikt gewoon meer. Simpel. Niets om je zorgen over te maken.

Maar dan nog.. het keyboard blijft maar op 100 % staan.

Ik vind het toch vreemd.

Het probleem met al die percentage-weergaves van batterijverbruik is dat mensen er erg zenuwachtig van worden.
Kijk er gewoon niet naar en gebruik je muis en toetsenbord waar ze voor gemaakt zijn; om te gebruiken.
Als ze leeg zijn krijg je vanzelf een melding en als ze niet leeg zijn hoef je niets te weten.

Ik werd er inderdaad ook erg zenuwachtig van en nu kijk ik maar af en toe naar het batterijniveau. Ik heb namelijk het 'oude' draadloze alu Apple toetsenbord verkocht en het nieuwe draadloze alu Apple toetsenbord ervoor terug gekocht.

Ook heb ik de Magic Mouse en ik ben eigenlijk wel tevreden over de daling van het batterijniveau. Ik zet zowel de muis, als het toetsenbord 's avonds/'s nachts voor het slapen gaan gewoon uit.

Voor de oude alu toetsenborden was er een firmware update omdat die teveel gingen verbruiken in combinatie met een Magic Mouse. Over jou situatie zou ik me geen zorgen maken. Die Magic Mouse verbruikt gigantisch snel zijn batterijen bij intensief gebruik, terwijl ik met de batterijen in mijn keyboard bijna 6 maanden heb gedaan (en toch ook wel vrij veel getypt heb in die periode).

Ik heb al een maandje of 4 een bluetooth keyboard die nog steeds op 100% staat.

De 2 apparaten kunnen geen stroom delen met de hardware die ze hebben.

Maar misschien is er een reden waarom je muis zo snel stroom gebruikt, heb je een glazen bureau of heb je hem de hele tijd intensief gebruikt of gebruikt zonder uit te zetten ? (de muis knopje aan de onderkant).