wireless met een PB-G4

Wie heeft goede en mindere goede ervaring(en) met een PB-G4 in een draadloos netwerk. Heb voornemens om een een draadloos netwerk aan te leggen (woon/werk) met een Airport Basestation of Draytek 2200WE (4-switch).

Thanks…

ik heb sinds een paar weken een powerbook met een airport extreme basisstation. werkt probleemloos. met de bijgeleverde handleiding is het heel simpel om e.e.a. te configureren. enige basiskennis van een netwerkje is wel handig. de verbindingssnelheid valt mij me, ik kom draadloos aan rond de 20Mbits/s en de signaalsterkte zit meestal zo rond de 80 procent. dan zit er overigens geen muur tussen de powerbook en het basistation.

Wij hebben in een draadloos Airport Extreme netwerk een eMac, 15' en 17" PowerBook draaien. Via een ADSL ethernetmodem en een router. De eMac en de 17' hebben beduidend minder last van verminderd signaal, de 15' heeft dat wel. Het Basestation hangt bij mij op de begane grond in de hal, de Powerbooks gebruiken we over het algemeen in de woonkamer erboven. Snelheid van 80K wordt makkelijk gehaald. (euronet.)

Succes!

Beammeup

Ik heb net 2 iBooks en een Airport Extreme basestation gekocht en ben zeer tevreden. Bereik is overal perfect (van kelder tot zolder met basestation op begane grond). De airport is verbonden met een kabel-internet verbinding (telenet) en vanuit de airport vertrekt weer een verbinding naar een hub die de rest van de computers voorziet van een netwerkverbinding. Aan de UFO hangt ook een USB printer, die nu probleemloos toegankelijk is vanop de 2 iBooks en de 3 PowerMac's.

Het enige wat tegenzit is de snelheid van de netwerkverbinding. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat de iBooks geen Extreme kaart hebben noch ondersteunen. (300mb duurt ± 20 min).

M’n internetverbinding daarentegen is nog steeds even snel. Daarnet had ik nog een piek van 734k/sec bij het downloaden van een file van de Apple site.

Kortom, een aanrader!