Wireless met tweaked Alcatel Speedtouch Home?

Ik heb vorige week de stoute schoenen maar eens aangetrokken en die Alcatel hack op m'n ADSL modem losgelaten en het werkt nog ook! Belt nu vanzelf in en werkt als DHCP server.

Ik wil nu een draadloos netwerkje opzetten met m’n iBook (via Airport Extreme kaartje dat er al in zit) en G4 (bedraad via ethernet).
Omdat ik die Alcatel hack heb toegepast heb ik toch alleen een (goedkopere) switch nodig (i.p.v. router) met een access point?

Ik heb een beetje zitten zoeken, maar zijn die dingen zeldzaam of wat? Via routershop bijv. zie ik voornamelijk ROUTERS i.p.v. switches met accesspoint. Maar daar heb ik die Alcatel niet voor gehackt! :wink:

Heeft iemand een suggestie voor een simpele hub/switch met accesspoint of moet ik apart een switch aanschaffen met een losse accesspoint (bestaan die, op Airport Base na?)

Alvast bedankt!

Mark

PS: Voor de zekerheid: ik werk met OS 10.3.3

Je moet gewoon een een simpel Accespoint kopen. Ik heb zelf een ASUS Accespoint achter mijn alcatel hangen en dat werkt prima. instellen is eitje

@ ParadoX: dat ASUS access point, is dat toevallig het access point dat bij MyCom te koop is? Ben ook op zoek naar een AP en deze lijkt me een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben.

[quote:e7ad98ae1b="Multispace"]Heeft iemand een suggestie voor een simpele hub/switch met accesspoint of moet ik apart een switch aanschaffen met een losse accesspoint (bestaan die, op Airport Base na?) [/quote:e7ad98ae1b] airport base is meer dan een accespoint. het is een accespoint, een router en een printerserver ineen. volgens mij lopen er meerdere draden over accespoints op de site. heb je de zoekfunctie al geprobeerd?

daan.