Wireless netwerk word na update niet meer gevonden! Opgelost

Mijn draadloos netwerk word, nadat ik vandaag een software update heb uitgevoerd (ik dacht een security update), niet meer gevonden... Mijn router is beveiligd middels WPA2, andere netwerken (in de buurt) worden wel weergegeven. Al deze verbindingen hebben echter geen WPA2 beveiliging, slechts WEP. Wellicht dat het hiermee te maken heeft?

Na een paar keer re-booten weet hij (MacBook) toch weer automatisch verbinding te maken met mijn netwerk. Nadat ik hem dan uitzet en opnieuw opstart word hij wederom niet gevonden. Ik snap hier werkelijk niks van.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor (of hoe ik de update ongedaan kan maken en terug kan gaan naar mijn oude systeem)?

Alvast hartelijk bedankt!

Kijk even op welke kanalen die andere netwerken zitten en kies dan voor jezelf een kanaal wat liefst minimaal vier afligt van de andere in gebruik zijnde kanalen. Of dat je probleem oplost weet ik niet. Maar het kan in elk geval geen kwaad (ook voor de snelheid) om er op die manier voor te zorgen dat je geen last hebt van die andere netwerken.

Tot dusver (hopelijk voorgoed) heeft deze oplossing het gewenste effect! Er zijn in totaal 10! draadloos netwerken in mijn omgeving. Ik zat op kanaal 12, de meeste op kanaal 11 of 6, met een enkeling op kanaal 1 of 3. Ik zit nu op kanaal 8 en dit schijnt te werken! De snelheid lijkt ook te zijn toegenomen! Schijnbaar drukte andere netwerken mijn signaal weg...

Bedankt voor je hulp, mijn frustratie is niet meer.

Da's nogal veel inderdaad. Nu ja, zolang ze lekker op een kluitje blijven zitten kun jij er mooi tussen gaan zitten.