Wireless printen via airport stopt

Ik heb recentelijk een Canon IP4200 gekocht en die heb ik vrolijk aan mijn Airport express gehangen. Maar er gebeurd iets vreemds als ik documenten wireless wil afdrukken. De printopdracht komt vaak niet geheel door, met als resultaat dat ik met een halve print opgescheept zit.

Overigens als ik de printer direct aansluit op mijn iBook dan gaat alles wel goed, het probleem zit hem dus in de draadloze overdracht van programma naar printer. Het is me tevens opgevallen dat het afhankelijk is hoe groot het bestand is dat ik wil printen. Een klein tekst bestandje gaat wel goed, maar een groter bestand bijvoorbeeld een cd hoesje niet, daar blijft hij wel hangen.

Heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik dit op kan lossen?

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Airport Express icm HP Deskjet 3645. Ik heb al overal gezocht naar een oplossing voor het probleem. Als je bij de discussiefora op apple.com kijkt dan staat het vol met berichten van mensen met exact hetzelfde probleem. Maar nergens een oplossing. Ik heb het idee dat Apple zelf er ook wel van weet, want nergens kan je op de Apple websites nog vinden welke printers compatible zijn. Wat overigens erg vreemd is, als je een Airport Express koopt moet je wat Apple betreft dus de gok maar nemen.

Klopt helemaal. De USB printeraansluiting van de Airport Express is niet erg betrouwbaar. Ik heb een HP en een IP4000 weggedaan, die aanvankelijk goed werkten, maar na weer een update van AE steeds problemen gaven. Uiteindelijk een WiFi printer gekocht (IP5200R)

Als je eenmaal in het AE schuitje zit, is dat de enige oplossing. Anders moet je een andere router kopen en b.v. de AE alleen gebruiken om b.v. je muziek naar een HiFi installatie te streamen.

ik heb precies dezelfde printer (canon ip4200) en ook AE. Ik heb hetzelfde probleem. Dit probleem komt doordat je AE een beperkte buffer heeft voor je verzonden bestanden. Als je kleine documenten verstuurd zal er geen probleem optreden. Heb je echter een groter bestand, dan zal je AE dit bestand niet geheel kunnen bufferen (lees: opslaan). Daarom blijft je print hangen en gaat deze niet verder. Hang je hem gewoon aan je USB 2.0 poort / HUB dan ondervind je totaal geen problemen.

Zie ook dit topic!

groeten Frank

[quote:004f17b0f8="kontheur"]ik heb precies dezelfde printer (canon ip4200) en ook AE. Ik heb hetzelfde probleem. Dit probleem komt doordat je AE een beperkte buffer heeft voor je verzonden bestanden. Als je kleine documenten verstuurd zal er geen probleem optreden. Heb je echter een groter bestand, dan zal je AE dit bestand niet geheel kunnen bufferen (lees: opslaan). Daarom blijft je print hangen en gaat deze niet verder. Hang je hem gewoon aan je USB 2.0 poort / HUB dan ondervind je totaal geen problemen.

Zie ook dit topic!

groeten Frank[/quote:004f17b0f8]

Ook geen oplossing dus…

[quote:ca241b067d="Zeekomkommer"][quote:ca241b067d="kontheur"]ik heb precies dezelfde printer (canon ip4200) en ook AE. Ik heb hetzelfde probleem. Dit probleem komt doordat je AE een beperkte buffer heeft voor je verzonden bestanden. Als je kleine documenten verstuurd zal er geen probleem optreden. Heb je echter een groter bestand, dan zal je AE dit bestand niet geheel kunnen bufferen (lees: opslaan). Daarom blijft je print hangen en gaat deze niet verder. Hang je hem gewoon aan je USB 2.0 poort / HUB dan ondervind je totaal geen problemen.

Zie ook dit topic!

groeten Frank[/quote:ca241b067d]

Ook geen oplossing dus…[/quote:ca241b067d]

Nee gek he?! Er is er ook geen…
Alleen aansluiten op je USB poort helpt…

[quote:1ec3daaafd="kontheur"][quote:1ec3daaafd="Zeekomkommer"] Ook geen oplossing dus..[/quote:1ec3daaafd]

Nee gek he?! Er is er ook geen…
Alleen aansluiten op je USB poort helpt…[/quote:1ec3daaafd]

Toch jammer, want ik heb mijn AE juist omdat ik hem daar niet op wil aansluiten. Ik wil de printer juist delen met meerdere Mac’s. (Zonder dat ik daar een Mac continu voor aan moet laten staan). Nogal een miskoop dus. En je kan niet zeggen dan had je maar moeten checken of het compatible is, want dat kan dus niet.

Toch jammer dat er inderdaad geen oplossing is voor dit probleem.

Nu moet ik helemaal opstaan om iets te printen :lol: