Wireless Sweex

Hallo

Ik heb al iets gelezen van airport express. Ik had altijd Wireless van Sweex op mijn computer. Maar sinds ik de mac heb is dit niet mogelijk want er zijn geen drivers die OS x ondersteunen.

Iemand een oplossing? :apple:

ik ben de enige met een Mac op het netwerk.

Heb je een access-point van sweex, of bedoel je echt de wireless adapter voor aan je PC/Mac?

Ja, er zijn inderdaad helaas weinig WireLess-USB dingen die werken op een Mac. Dan is Airport inderdaad best nog een goeie oplossing voor als er al een bestaand draadloos netwerk is. Wat voor Mac heb je precies?

Ik heb een power mac G4..,

Een Linksys Router en een sweex usb-ding… Ik las ergens op internet dat airport wel werkt samen met deze router. Maar ik wil het natuurlijk eerst zeker weten.

:apple:

Goeie kans dat het inderdaad werkt, ik zit zelf ook wel 's op 'openbare' netwerken met m'n Airport kaart in mijn iBook en de kans is natuurlijk groot dat dat echt geen Airport netwerken zijn. Als je even kan kijken welke PowerMac G4 je precies hebt, want niet elke ondersteund de Airport Extreme versie, de eerdere PM's kunnen alleen de Airport aan die 11 mbit/s ondersteund. Als het netwerk op je werk ook met 11 Mb/s werkt, is dat geen punt maar als het netwerk de 54 Mb/s ondersteund wordt het lastig aangezien het zo werkt dat als er één systeem is wat op de oude snelheid werkt, het hele netwerk op die snelheid gaat werken (ik weet niet of iedereen daar zo blij mee is...).

[quote:bacd57d806="Nikita"]Als het netwerk op je werk ook met 11 Mb/s werkt, is dat geen punt maar als het netwerk de 54 Mb/s ondersteund wordt het lastig aangezien het zo werkt dat als er één systeem is wat op de oude snelheid werkt, het hele netwerk op die snelheid gaat werken (ik weet niet of iedereen daar zo blij mee is...).[/quote:bacd57d806]

Dat het netwerk, de snelheid van de laagste gebruiker overneemt lijkt me niet juist…

@Nieneke: Kun je het type router aangeven van Sweex.

[quote:acdd9c7fc8="Eddie"]Dat het netwerk, de snelheid van de laagste gebruiker overneemt lijkt me niet juist...[/quote:acdd9c7fc8] En toch is het zo... Kijk allereerst maar 's op de site van de Airport Extreme en d'r zijn genoeg andere sites over, ook op dit forum... Beetje vreemd en weet ook niet waarom en hoe precies, maar het zij zo...

okay thx.. ik kom er wel uit!

ff rusten en dan morgen weer een dag :lol: