Wireless verbinding weg na upgrade Tiger, maar....

Vandaag m'n derde iMac gekocht (voor m'n zoon) dus windows is ook uit zijn kamer verbannen! :D

Ter zake. Na de installatie van Tiger op m’n iBook wordt m’n draadloze netwerk niet meer automatisch verbonden. Als ik rechtsboven klik op het netwerk status icoontje dan kan ik wel m’n netwerk selecteren en daarna werkt het zonder problemen. Het vreemde is dat hiervoor met Panther dit automatisch gebeurde als ik m’n iBook aanzette. Ik dacht dat het misschien aan Tiger zou liggen maar vandaag Tiger geinstalleerd op de iMac van m’n zoon (met airport) en daar gaat het wel automatisch.

Hoe kan ik dit instellen in m’n iBook?

Is er ook een programma waarmee ik automatisch kan inloggen op m’n (thuis) netwerkje? (fileserver)

Groet, Jaap.

Ik heb exact hetzelfde probleem ook gehad (ook met een iBook), maar na een herstart deed alles het weer normaal. Wat ik overigens wel heb na de laatste update is dat mijn helderheid van mijn beeldscherm na een herstart steeds weer teruggaat naar, schijnbaar, de default-stand en moet dus weer op F2 drukken om hem weer op de juiste helderheid te krijgen. Maar dat laatste was een beetje off-topic!

Jammer dat mijn vader dat niet voor me doet :) Zou wel tof zijn, maar ja een iMac G5 is wel een dure computer en we kopen meestal goedkope computers om dat we (hij dus) niet meer nodig hebben :(. De duurste computer ooit was een Windows 95 (€1500), nu niets meer waard, en in het heden de Mac mini (€650-versie). :-D

Heb hier geen problemen mee op mijn PowerBook, maar een clean install (als je dat nog niet had gedaan) is wel aan te raden, lekker met een schone lei beginnen. (het voelt ook echt fris aan vind ik :P)

zelfde probleem hier.. moet elke keer handmatig connecten..