Wireless, Wireless en nog eens... ja

Hallo mensen,

Het schijnt nogal lastig te zijn Wireless werkend te krijgen onder OS 9 (zonder gigantisch veel geld uit te geven). Ik heb namelijk natuurlijk gezien dat er airport kaart uitbreidingen beschikbaar zijn maar deze kosten meer als een router en normale PCI wireless adapter bij elkaar. Dus vroeg ik mij af of er iemand was die mij een tip kon geven om dit goedkoop op te lossen. Het gaat over een iMac 400 Mhz met OS 9.1.

als iemand ook maar iets weet hoor ik het graag,

Cheers!

Is het zo cruciaal om dat ding op OS9.1 te laten draaien ipv OSX? Ik denk dat je voor de laatste meer draadloze sticks zult vinden. Voor Airport wordt gewoon teveel gevraagd... :x

True, het is alleen zo dat de iMac maar 192 MB geheugen heeft.. :( en ja met 400 Mhz wordt dat niet veel dan denk ik..

Cheers!

[quote:5adb24113e="G3Lay-Z"]True, het is alleen zo dat de iMac maar 192 MB geheugen heeft.. :( en ja met 400 Mhz wordt dat niet veel dan denk ik..

Cheers![/quote:5adb24113e]

Ik heb panther geïnstalleerd op een iMac G3 350MHz met 128 mb RAM-geheugen. Niet erg snel, maar prima om mee te internetten. Momenteel wordt hij gebruikt als iTunes jukebox.

Inderdaad ik heb ook een oude g3 staan met panther, 350 mhz, en 284 mb ram, draait opzich best!

Met 192 Mb moet het nog wel kunnen. Zelfs met 128 Mb draait 10.3 Panther nog aardig. De G3 heeft 2 geheugenslots, dus er moet dan 1x 128 Mb + 1x 64 Mb inzitten. In je onderschrift zie ik staan dat je B&W 780 Mb geheugen heeft (!). Type is hetzelfde, dus als je nou die 64 Mb uit de iMac omwisseld met een 128 Mb module uit de B&W... Ik heb zelf een tijd een DV+ (450 Mhz) model gehad met 256 Mb en zelfs 10.4 draaide daar goed op.

Weet iemand of een ''gewoon'' beeldscherm op een G5 kan? Tnxz! Topje :apple: (abel) :apple:

[quote:986ebb938b="Nikita"]Met 192 Mb moet het nog wel kunnen. Zelfs met 128 Mb draait 10.3 Panther nog aardig. De G3 heeft 2 geheugenslots, dus er moet dan 1x 128 Mb + 1x 64 Mb inzitten. In je onderschrift zie ik staan dat je B&W 780 Mb geheugen heeft (!). Type is hetzelfde, dus als je nou die 64 Mb uit de iMac omwisseld met een 128 Mb module uit de B&W... Ik heb zelf een tijd een DV+ (450 Mhz) model gehad met 256 Mb en zelfs 10.4 draaide daar goed op.[/quote:986ebb938b]

Weet je zeker dat deze geheugen modules uitwisselbaar zijn?

Cheers! (Zoja aardige oplossing…) :apple:

[quote:370b3232a3="Topje"]Weet iemand of een ''gewoon'' beeldscherm op een G5 kan? Tnxz! Topje :apple: (abel) :apple:[/quote:370b3232a3]

Topje, dit forum heeft een hele goede zoekfunctie. Probeer die eens uit.

Onder OS9 werkt airport prima als je upgrade van 9.1 naar 9.2.1 of 9.2.2.De ondersteuning in 9.2 is heel veel beter. Verder bedoel je waarschijnlijk de airportkaart houder voor de iMac. Kijk eens op Tweedehandsmac, of Marktplaats ena nders op ebay. Op marktplaatsvind je wel een airport kaart voor rond de 50 euro, dus net zo duur als een willekeurig kaartje in de winkel. De adapter zal niet meer moeten kosten dan 30 euro. Je hebt die adapter nodig! Anders ben je aangewezen op een usb wifistick of ander usb ding. De kans dat dat met os9 gaat werken acht ik heel klein want er zal geen driver voor zijn.

kijk maar hier:[url=http://cgi.ebay.nl/ORIGINAL-APPLE-AIRPORT-ADAPTER-CARD-IMAC-G3-LIKE-NEW-NR_W0QQitemZ5875371603QQcategoryZ80060QQrdZ1QQcmdZViewItem]link ebay[/url]

Thanks laten we hopen dat dit de oplossing is..

Cheers!