Wireless XP en Airport Extreme

Mijn zoon heeft een wireless netwerk (Linksys). Ik blufte al dat mijn iBook G4 met Airport Extreme kaart gemakkelijk zich laat verbinden met zijn Linksys. Ik ben laatst geweest bij hem, maar om een of andere reden kan ik geen verbinding krijgen. wie heeft hiermee ervaring?

Ik ken de linksys niet, maar heeft hij niet een of andere beveiliging (wep-encryption o.i.d.) ingesteld. Installeeer eens een programma als macStumbler en kijk of je dan zijn draadlos netwerk ziet. Zou gewoon wel moeten werken. Misschien moet je ook een andere netwerklocatie aanmaken bij netwerk. Kijk eens of dat help.

Heeft die zoon soms WEP encryptie aangezet en toegang op MAC adres ingesteld? Dat in combinatie met het niet publiceren van de SID maakt het vrij moeilijk om toegang te krijgen tot die LinkSys.

Dus… tijd om de vader/zoon machtsverhouding weer eens in de juiste properties te brengen.
Pak de zoon bij zijn enkels en hang hem omgekeerd aan de waslijn.
Vraag naar:

• WEP sleutel
  • SID
  • URL van LinkSys beheerspagina’s
  • wachtwoord van de router

Geef vervolgens het MAC adres van jouw iBook G4 op bij die LinkSys, zodat de iBook ook als geldig apparaat wordt herkend.

Maak op de iBook een Airport verbinding met de verkregen SID en geeft de WEP sleutel als wachtwoord op.

Als het dan werkt, dan kun je je zoon weer van de waslijn afhalen. :wink:

Yep MacPro... jij slaat de spijker op z'n kop. Dat moet de reden zijn lijkt me. Ik heb mijn netwerk op dezelfde manier beveiligd. Dus geen SID broadcasten en wep-encryption instellen voorkomt (meestal) dat anderen je netwerk zien. Dat kan dus de reden zijn.

Wij maken thuis wel gebruik van het Linksys netwerk, althans ik kan er een op mijn Ibook G4 ontvangen, misschien een stomme vraag heb je 10.3 als OS, want onze Imac G4 werd afgeleverd met 10.2.8 en vanaf het moment dat daar 10.3 op stond kon hij ook een linksys netwerk ontvangen. Dus volgens mij met alle Airport updates, OS 10.3.3 en the lovely Ibook G4 moet het gewoon lukken.