Wireless

Hallo allemaal,

Even een vraagje.
Ik heb een iBook G3 en weet dat ik een airport kaartje erin moet zetten om
uberhaupt draadloos te kunnen.
Maar moet ik nu echt een basisstation kopen voor 250 euri???
Of is er een goedkoper alternatief?
Ik heb een ADSL verbinding met eeb speedtoch 510i modem!

Al vast bedankt voor het antwoordt…

Antaeus

er zijn wel goedkopere oplossingen,.. als je een andere Mac hebt kan je daar ook een airport kaart inzetten en kan je het delen tussen beide machines.. maar ik zou zelf met een apple altijd voor een apple basestation gaan,... die is namelijk echt supermakkelijk en duidelijk te configureren.. en dat is met andere xs points wellis anders. :)

grtz Hs-L

Het hoeft natuurlijk niet perse een Airport Basestation van Apple te zijn! Ik heb zelf een powerbook met airport extreme en een linksys router! kost de helft van een basestation van apple ene werkt net zo goed, de instellingen van me linksys werkt via een browser via een basestation van apple gaat dit via een programma. een basestation van apple is wel gebruiksvriendelijker!

Heb voor 85 euro een BELKIN station gekocht. Werkt vlekkeloos.

als je al een switch of hub hebt kun je voor 40 euro een asus 330b kopen. 11mbit, groot bereik en werkt erg goed. Is kleiner dan een pakje sigaretten, dus je kunt m overal mee naar toe nemen (die zit bij mij dus ook standaard bij mn iBook in de tas, heb ik overal wlan waar maar een dhpc ethernet socket in de muur zit.

ik heb ook een belkin thuis staan, maar let wel op de maximalesnelheid, gaat het je alleen om internet en heb je in je iBookG3 een gewone airportkaart zitten, neem dan een 11mb/s versie. Ga je ook voor het snelle netwerk tussen meerdere computers of heeft je iBook een airport extreme kaart, neem dan een 54mb/s versie...!

Ik zou (en dat heb ik ook gedaan) gaan voor Apple spul. Het werkt zo mooi en de updates komen ook vanzelf binnen, kortom een van de mooie dingen vind ik dan samenwerken van al dat moois, wat dat zijn ze ook die Airports: mooi

Je bent overigens niet verplicht om een Airport kaartje in je iBook te stoppen. Er zijn alternatieven in de vorm van USB Wireless adapters. Ik zou zelf alleen even niet weten welke dat precies zijn, maar met wat zoeken kun je ze vinden.

Ik zou het echter zelf nooit doen, want het mooie van het Airport kaartje is dat 'ie gewoon helemaal in je iBook zit en dat er verder helemaal niets uitsteekt aan antennes enzo.

Maar ik wilde je deze optie niet onthouden.

Nou, ik heb inmiddels weer een bezoekje aan de apple dealer gemaakt. En daar een Airport kaartje in mijn iBook laten zetten. En toen ik thuis kwam had ik ook maar even de Belkin router meegenomen en JBL Duet luidsprekers, een hoes voor mijn iBookie.

Na aanvankelijk wat problemen om de Belkin werkend te krijgen
Loopt het nu als een trein en is het een alternatief voor de apple Airport
basis station die toch ruim 150 euro duurder is!!!
Waarschijnlijk wel gebruikers vriendelijker, maar toch.

Bedankt allemaal voor de goede adviezen…

Antaeus

P.S. Zag ook een leuk keyboardje staan van m-audio… over een weekje of zo…

gefeliciteerd. Trouwens, die belkin maakt gebruik van dezelfde chipset als de apple (en linksys), dus hardwarematig is hij precies hetzelfde, alleen is de buitenkant en interface anders. Prestaties zouden precies hetzelfde moeten zijn.