wiretap - aiff naar aac

Hallo,

Ik heb onlangs wiretap gedownload en het is echt een te gek programma. Nu zijn de opnames alleen nogal groot en ik wil ze graag omzetten van aiff naar aac.

In itunes krijg ik dit niet voor elkaar. Ik kan natuurlijk het aiff bestand op cd branden en vervolgens in itunes als aac importen, maar het kan vast wel makkelijker.

Wie weet hier een makkelijke manier voor…

Alvast bedankt

Download Audion en zet die nummers in een Playlist, selecteer een of meerdere nummers uit die Playlist en Control + click erop, je zult een optie Encode zien waardoor deze naar mp3 wordt geëncodeerd, nu kun je ze als het goed is wel naar aac omzetten. Het kan zijn dat ik ernaast zit hoor, maar die optie Encode van Audion is erg makkelijk.

Of: zet het aiff bestand in je library van iTunes, selecteer het bestand gebruik de menu-optie 'Convert selection to AAC' uit het menu 'Advanced'.

en wis het aiff-bestandje…

[quote:eebc7622e8="PeterMeeuwsen"]Of: zet het aiff bestand in je library van iTunes, selecteer het bestand gebruik de menu-optie 'Convert selection to AAC' uit het menu 'Advanced'.

en wis het aiff-bestandje…[/quote:eebc7622e8]

Jamaar, moet je dan niet QuickTime Pro hebben? Ik dacht even van wel.

[quote:b975b34347="Geedee"]Jamaar, moet je dan niet QuickTime Pro hebben? Ik dacht even van wel.[/quote:b975b34347]

Volgens mij hoeft dat niet, zit gewoon in iTunes… Het kan zijn dat je misschien wel de nieuwste versie van Quicktime nodig hebt, maar niet per se de Pro-versie

En toch denk ik dat de Pro-versie nodig is ... 8)

[quote:81293170ca="Geedee"]En toch denk ik dat de Pro-versie nodig is ... 8)[/quote:81293170ca] Gaan we nu wellus-nietus spelen?

FF voor de duidelijkheid:
Hier: iTunes 4.01, Quicktime (gewone versie) 6.3 en die optie zit gewoon in mijn menu.
[emphasize]PUNT[/emphasize]

Ok, ik geloof je. Alleen heb ik iTunes 4 en niet de laatste upgrade. En bij die iTunes heb ik de Pro-versie moeten installeren om de AAC-convertie mogelijk te maken. Echt waar. Ik wist niet dat het in iTunes 4.0.1 ook zo kan. Sorry. :)

Ach, dan hebben we allebei een beetje gelijk :)

:)