wisseling bestandsgrote imagefiles uit IDVD

Ik heb een 12 ich Ibook (nieuwste versie met 512 geheugen) en ben nu voor de lol met dvd voor een zomerkamp een fotocd aan het maken.

Ik probeer met iDVD een dvd te maken die kleiner is als 700 mb en dan naar .img file te exporteren (via crack elders op deze site) en dit vervolgens op een cd te branden en met een normale dvd speler af te spelen. Het werkt perfect maar heb een probleempje.

Als ik een een geluidje verwissel die er onder staat of ik verander 1 foto dan is het bestand ineens 100mb groter en als ik vervolgens een paar foto’s verwijder gaat er totaal maar 1 mb af of zo.
Wie weet waar dit aan ligt doe ik iets fout of is dat gewoon iDVD?

Had zelf ook zoiets (met iDVD 3) geluidje was te kort, loopte het zodat het langer werd en opeens werd alles megabytes groter. Het id volgens mij een iDVD ding. Er is ergens een vinkje om de slideshow de lengte van het nummer te geven. iDVD past dan de interval tussen de foto's aan aan de lengte. Volgens mij is de truc om eerst de foto's en het geluid zo te krijgen als je het wil en dan pas te importeren in iDVD.