Wissen (erase) van DVD's en CD's

[Toast 6] Weet iemand waarom ik met Toast 6 mijn cd's en dvd niet kan wissen (erase)?

De melding die ik te zien krijg is: “The drive is busy or has been reserved by another application”.

Via de systeemvoorkeuren heb ik onder cd/dvd al aangegeven dat dat Toast mijn brand programma is en dat bij het plaatsen van dvd’s en cd’s de Mac moet “negeren”.

Mijn Mac is een G4 1.25 GHz (OSX 10.4) 768 RAM.

Kan dat "nergeren" niet het probleem zijn? Ik zit nu niet achter de Mac, dus controleren kan ik het niet.

Dat heb ik ook. De drive opnieuw kiezen, en dan lukt het wel. 10.4 bug ?

Heb ik ook wel eens last van. Daarom heb ik ook schijfhulp in de dock gezet maar drive opnieuw kiezen is een betere tip van Zora. (waarvoor dank)

Allen dank,

Maar hoe kies ik de drive opnieuw? De cd / dvd is inbouw dus kan daar toch weinig aan kiezen?

Rechtsonderin bij Toast even de drive aanklikken.

Helaas... Wat ik doe is het volgende:

• plaats een beschreven DVD + RW (met een filmpje van zo’n 3 min.)

• start Toast op (op m’n desktop zie ik de DVD)

• selecteer rechts onderin m’n speler (Sony DVD RW DRU-810A) via recorder settings

• het tabblad komt tevoorschijn en zie daarin m’n speler.

• klik op OK

• kies vervolgens ‘erase’

• vervolgens komt dezelfde melding (“The drive is busy or has been reserved by another application”) weer naar voren…

Ter info: firmware 1.0a / MMC-3

Tja… hoe nu verder?

v.a. stap 3 nog een keer herhalen.

Ondertussen nog een paar keer gedaan (v.a. stap 3) maar zonder succes.

Ook andere cd’s en dvd’s geprobeerd maar dat maakt niet uit.

Zitten we vast??

Ja :-(.

Mijn Plan B: met Schijfhulp wissen. Dat kan ook versneld. :x

soms geeft de brander inderdaat de melding dat de Lezer bezet is als je hem wil erasen.... druk eerst op erase als je dan het venster krijgt druk je op oke. druk vervolgens weer op erase, en dan doet i het wel. asl het goed is...he nu zelf Toast 7