Wit apple toetsenbord blijft hangen???

Een half jaar geleden hebben wij een hele nieuwe uitrusting gekocht. Dat waren 2 powermac's met apple flatscreens en witte toetsenborden. Nu hebben wij allebei de laatste tijd dat de Z, de E de R de S de ENTER toets en soms ook andere soms beneden blijven hangen als ze ingedrukt zijn geweest. Ook zijn ze soms zeer moeilijk in te drukken. We hebben allebei al geprobeerd om alle toetsen te kuisen maar zonder resultaat.

We hebben ook 1 oudere G4 met hetzelfde toetsenbord in het zwart maar daar is dat probleem niet. Oplossingen?

even een vraagje:

waren dat gloednieuwe Powermacs of tweedehandsjes??
want in principe zit bij een nieuwe Powermac gewoon een zwart toetsenbord!

HS-L

no way. Heb een nagelnieuwe PowerMac. Met wit toetsenbord. Ik heb het probleem met de hangende toetsen vaker gezien, maar dat was op apples die zeer intensief gebruikt worden.

Ik zou contact opnemen met de leverancier of een telefoontje plegen met de Apple Helpdesk, dat zijn geen normale toetsenborden! Dat hoort niet dat er toetsen blijven hangen, ik heb wel met de witte toetsenborden dat de shift toets een beetje vaag reageerd, wat resulteert in het veel niet in kapitale beginnen van zinnen. Probeer anders Logitech eens, maar eerst met de dealer of Apple overleggen, want ook op een toetsenbord zit garantie? Of mogen we blij zijn dat er zo'n typplank bij zit? Heeft je muis nog geen kuren... :)

[quote:46b18f8b04="HS-L"]even een vraagje:

waren dat gloednieuwe Powermacs of tweedehandsjes??
want in principe zit bij een nieuwe Powermac gewoon een zwart toetsenbord!

HS-L[/quote:46b18f8b04]

Hmmm… vreemde zaak, en inderdaad, bij de powerMac horen in principe géén witte toetsenbord te zitten… Volgens mij ben je op de ene of andere
manier gefopt met "reparatie"toetsenborden ofzo…
:expressionless: :expressionless:

Twee vrienden van mij hebben recent powermacs gekocht. beide hebben ze een witte muis en een wit toetsenbord.

Ik denk dat ik eens op Spymac heb gelezen dat de nieuwe Powermacs ook met de witte toetsenborden worden geleverd... Dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.

Gewoon eventjes contact opnemen met Apple als er iets mee mis zou zijn… Daar zou ook garantie moeten opzitten volgens mij.

Greetz,
tfmichie

Nee, oorspronkelijk zaten er geen witte toetsenborden bij, maar wij hebben gevraagd om witte ipv zwarte bij aankoop. Waarom? Omdat de zwarte toetsen na lange tijd beginnen te glimmen waardoor je de witte opdruk niet meer duidelijk kan zien (weten we uit ervaring).

Blind leren typen misschien? Neen, want ik schrijf geen lange brieven en ben ook geen programmeur :slight_smile:

[quote:a89fbbd914=“cabbie”]no way. Heb een nagelnieuwe PowerMac. Met wit toetsenbord. Ik heb het probleem met de hangende toetsen vaker gezien, maar dat was op apples die zeer intensief gebruikt worden.[/quote:a89fbbd914]

We hebben de PowerMac’s nu een half jaar en werken er inderdaad zeer internsief op (7op7/gemiddeld 14op24), we moeten er tenslotte ons geld mee verdienen. Maar het is toch niet normaal dat de toetsenborden het zo snel begeven? :-/

Dat is opmerkelijk. Net even naar de locale Apple-store gelopen. Daar staan de PowerMacs uitgestald met wit toetsenbord en witte muis. Mmmmm. Misschien is het een verschil tussen "Mirror drive doors model" en "FW 800" (na 28 januari 2003).

mijn nieuwe powermac werd ook geleverd met wit toetsenbord en muis.(maar hij werkt prima)

[quote:dd3c8fa80e="wout"]

Blind leren typen misschien? Neen, want ik schrijf geen lange brieven en ben ook geen programmeur :slight_smile:

[/quote:dd3c8fa80e]

Even off topic… Ik schrijf geen lange brieven en benzeker geen programmeur… is het dan abnormaal dat ik wel blind kan typen?..?

Neen, ik bedoel gewoon dat ik nooit blind heb leren typen en in er weinig baat bij heb om het wel te leren...

Fijn, net aan de lokale apple-store geweest en twee nieuwe witte toetsenborden gekregen. Daarom koop je een mac natuurlijk!!!

gotta love the service of some apple stores..

HS-L