Wit-Grijs extern Maxtor HD kastje?

Hallo, Ik heb een Maxtor Extern HD kastje tweedehands gekocht maar ik krijg dit ding niet aan de praat onder OSX.DE vorige eigenaar gebruikte het onder OS 8.6 Ik weet ook niet wat de oorspronkelijke produktnaam is dus zoeken naar drivers is wat moeilijk. Ik gebruik een powerbook G4 dus ik kan ook geen systeem 8.6 installeren om het kastje zo te testen. Heeft er iemand nog zo een kastje draaien (wit -grijs plastiek Firewire ) en onder welk systeem hebben jullie het draaien? Wie heeft er meer produkt info ? Hieronder staat een link naar de foto's van het HD kastje. http://forum.macosx.nl/album_personal.php?user_id=3487 Bedankt

We hebben een heel mooi foto album op dit forum. Wees vrij daar al je fotos te plaatsen.

Vervolgens hoef je dan alleen nog maar op de “edit” knop te drukken om de linkjes er onder te zetten.

Veel succes met het uploaden van de foto’s!

8)

[quote:df2a7935be="Napsju"]We hebben een heel mooi foto album op dit forum. Wees vrij daar al je fotos te plaatsen.

Vervolgens hoef je dan alleen nog maar op de “edit” knop te drukken om de linkjes er onder te zetten.

Veel succes met het uploaden van de foto’s!

8)[/quote:df2a7935be]
Bedankt voor de tip en het uploaden werkt zeer eenvoudig.
Weeral iets bij geleerd . . .

Geen dank, ik ga eens voor je op zoek.

Het gaat dus om deze case: [img:57052af159]http://www.zdnet.co.uk/reviews/graphics/2002/05/maxtor-fw-i1.jpg[/img:57052af159]

Waar ik via Google een review van gevonden heb.

Ik ga nu naar bed, morgenochtend zoek ik nog wel even naar drivers voor deze case.
Wanneer een ander forumlid nog wat tijd over heeft, kan die misschien ook wel even zoeken.

Zonder het topic om zeep te helpen, ik heb ook een ervaring met deze Maxtors (misschien wel dezelfde als frippeltje). Na 10.3.6. update (kan ook een paar updates eerder geweest zijn) worden ze niet meer herkend....

Iemand soortgelijke ervaring en misschien een fix?

Beste Maccers,

Ik gebruik dit kastje al 4 jaar naar alle tevredenheid.
Het is een externe MAXTOR HD via firewire.

Je hebt er geen drivers voor nodig onder OSX, het is een kwestie van aansluiten en het werkt.
Natuurlijk kan het zo zijn dat de IDE HD die in het "kastje " zit defect is.

Je kunt dat zien aan de LEDjes die er op zitten groen is goed en rood is storing.
Ik heb de HD gekocht onder OS 9.0.4, vervolgens werkte hij ook onder 10.1, 10,2,8, en 10.3.6.uitstekend.

Ik heb er drivers van voor OS 9.04 en een handleiding waar trouwens niets instaat over OS X.
probeer eens specifiek aan te geven wat de HD wel, en wat de HD niet doetm misschien kan ik je helpen.

Peppie

Nou dan ga ik er nog maar eens een blik op werpen....

[quote:dce7bdb48f="Peppie"]Beste Maccers,

Ik gebruik dit kastje al 4 jaar naar alle tevredenheid.
Het is een externe MAXTOR HD via firewire.

Je hebt er geen drivers voor nodig onder OSX, het is een kwestie van aansluiten en het werkt.
Natuurlijk kan het zo zijn dat de IDE HD die in het "kastje " zit defect is.

Je kunt dat zien aan de LEDjes die er op zitten groen is goed en rood is storing.
Ik heb de HD gekocht onder OS 9.0.4, vervolgens werkte hij ook onder 10.1, 10,2,8, en 10.3.6.uitstekend.

Ik heb er drivers van voor OS 9.04 en een handleiding waar trouwens niets instaat over OS X.
probeer eens specifiek aan te geven wat de HD wel, en wat de HD niet doetm misschien kan ik je helpen.

Peppie[/quote:dce7bdb48f]
Ik heb dit kastje zonder HD erin gekocht op tweedehandsmac en er een “Segate Barracuda ATA IV” schijf van 40 GB in geplaatst die uit een extern kastje van een “Lacie Studiodrive” Komt.
Als ik de spanning op het kastje plaats begint de HD te draaien maar soms na een tijdje begint deze een piepend signaal te geven.Het groene ledjes op de behuizing brand.
Wat dat piepend geluid is weet ik niet en het heeft steeds de zelfde interval.
Als ik dan de Firewire kabel op men Powerbookje hang word de schijf niet gemount.
In de “studio drive” behuizing echter geen probleem.

Als je een andere mac hebt (of iemand in de buurt) kan je hem daar aan hangen. Want de 10.3.6 versie heeft problemen veroorzaakt voor externe firewire hd's