wit uit een plaatje halen en transparant maken

mensen,

Ik heb een klein plaatje van een camera met erom heen een volledig witte achtergrond. Nu wil ik dat plaatje zo hebben dat er alleen een camera te zien is en het wit transparant wordt.

Ik kom er niet uit. Wie weet wat te doen?
Ik gebruik PS Elements 3.

Heel veel dank alvast!

het gedeelte wat je nodig hebt uitsnijden iets anders kan je niet. en dan opslaan als gifje of zo in ieder geval geen jpg daarmee kun je geen transparantie houden.

Ik kan niet als gif opslaan in PS elements?

welke formaten kun je wel opslaan in ken elements niet zo goed.

Vrijstellen, ttz met de pen een pad maken en uitknippen en dan plaatsen in één of ander programma

exporteren voor web...

staat daar geen gif bij?

[quote:71fc636fa5="atropos^"]exporteren voor web...

staat daar geen gif bij?[/quote:71fc636fa5]

JAZEKER!
Alvast dank.
Hij staat nu op mijn desktop. Ik heb hem opnieuw geopend als gif.
Wat nu?
Magic wand tool? Ik klik op het wit en je ziet een flikkerend randje om de camera. Maar als ik op delte druk of op backspace gebeurt er niets. Ik verwacht dan toch zo een blokjes achtergrond?

je zult het bestand eerst bewerkbaar moeten maken is de laag waarin je werkt vergrendeld??

[quote:f49b08a0bd="Almer"]je zult het bestand eerst bewerkbaar moeten maken is de laag waarin je werkt vergrendeld??[/quote:f49b08a0bd]

ja

oke ik weet niet of het in elements net zo werkt al in cs maar goed als je dubbelklikt op de laag gaat dan de vergrendeling eraf??

zo niet selecteer dan alles en copieer dit naar een nieuwe afbeelding.

[quote:cf9001625c="Almer"]oke ik weet niet of het in elements net zo werkt al in cs maar goed als je dubbelklikt op de laag gaat dan de vergrendeling eraf??

zo niet selecteer dan alles en copieer dit naar een nieuwe afbeelding.[/quote:cf9001625c]

Grumble… gaat niet. Ik kan het plaatje (inmiddels dus een .gif) niet selecteren, niet copieeren en zit dus vast. Dubbelklikken op de laag brengt ook niet… verdulleme:-)

Maar: Net ff als tif geprobeerd en dat ging wel... gebloktee achtergrond was mijn deel! Maar nu: Ik wil dat cameratje als icoon gebruiken op de folders die met photos te maken hebben. Ik verander het icoontje en neen, geen succes. Ik wil dus die omgeveing eraf...... Wat doe ik verkeerd?

Hoe maak ik dat plaatje zo dat hij als icoontje gebruikt kan worden en dat alleen het cameratje te zien is en de omgeving van die camera niet meer?

Sorrie voor de vragen. Ik moet toch maar eens een cursus doen maar ja, waar te beginnen?