Witte streep bij het kijken van dvds

Als ik een dvd bekijk, verschijnt er soms boven een witte streep. Die gaat dan aan en uit, en dan is hij weer weg, en na een tijdje hetzelfde. Iemand een idee aan waar het kan liggen? Het is bij elke dvd.

Zie je die streep ook als je een DVD speler gebruikt die aan je TV is gekoppeld?

Nee, alleen op mijn iBook. De streep is altijd dezelfde, tussen de film en de zwarte banden.

Heb ik ook op mijn TiBook... Een knipperende streep. Ik vrees dat mijn superdrive echter zijn beste tijd gehad heeft. Bepaalde Cd's wil hij ook niet meer lezen. Mss. moet ik nog eens proberen om de Firmware te herstellen (ooit omwille van brandproblemen veranderd).

Ik heb precies het zelfde met mn ibook (tiger). Dit probleem is ontstaan met de nieuwe versie van de DVD Player. Als ik VLC gebruik dan zie ik het niet. Op je tv zie je het niet omdat het gewoon van je beeld afvalt. Als je het heel irritant vindt dan kan je de zoom een beetje aanzetten (werkt prima) of je kan de laatste versie van [url=http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html]VLC[/url] downloaden.

Hier ook op een iBook G4. Sinds Tiger zit de streep erin. Geen id wat het is. Als je erop gaat letten......... :x

[quote:e2f462d83e="JWB"]Geen id wat het is[/quote:e2f462d83e] zit in bijna alle dvd's. Het is het einde van het beeld.

dat is de ondertitel balk.

Tis een graptje he Pol :wink:

Euuuuh allemaal fout! het is de interlacing... bij video 'Hef interlacing op' uitzetten.

En waarvoor zou die interlacing dan wel mogen dienen... Wat ben ik kwijt als ik dit uitschakel?

De witte lijn :P

Als het dat maar is, dan kan ik daar best mee leven... Maar ik veronderstel dat interlacing wel degelijk nut heeft in bepaalde gevallen? Waarom staat het tenslotte standaard aan?

Hier precies hetzelfde op de iBook. Met zelfde dvd instellingen op de iMac G5 nergens last van. Inderdaad die optie uitvinken lost het probleem op, dus ik vind het prima zo, zie het verschil niet. Maar vreemd is het wel....